Wandelen Waalse Ardennen 2,7 Km La Roche

Photo ofWandelen Waalse Ardennen 2,7 Km La Roche Photo ofWandelen Waalse Ardennen 2,7 Km La Roche Photo ofWandelen Waalse Ardennen 2,7 Km La Roche

January 24, 2019
January 2019

near La Roche-en-Ardenne, Wallonia (Belgique)

La Roche-en-Ardenne is een van de bekende steden van ons mooie Wallonië. In de plaats van de stad hebben we nu eens gekozen voor de natuurwandeling in het nabije natuurpark. Er stond nergens iets van honden of wat dan ook aangegeven.
Info: In dit park, dat zich uitstrekt over 10 ha, kunt u de bewoners van onze bossen en hun soortgenoten op de boerderij bewonderen.
Langs het wandelpad van 1,2 km komt u wellicht een roedel damherten, herten, moeflons, oerossen, een groep wilde zwijnen en everzwijnen, wolven, lynxen, vossen, fazanten en oehoe's tegen in een omgeving die heel dicht bij hun natuurlijke leefomgeving staat.
Stop ook eens bij de tamme dieren op de miniboerderij en neem de tijd om dit natuurlijke kader gade te slaan vanaf het terras van de taverne tegenover de speelweide. voor meer info zoal openingstijden kijk op http://www.parc-gibier-laroche.be
Tegenover dit park is een natuurgebied waar we deze wandeling gedaan hebben. We hebben extra tot aan de kiosk gewandeld om de stad eens van boven uit te zien. Bekijk de vele foto' s en bijhorend filmpje. OPGEPAST!!! Rij je met een 4X4 is het in de sneeuw wat makkelijker, maar er is een draai bij die je in enkele keren moet nemen. Let ook op het is vanaf naar boven toe enkele richting, behalve voor sommigen natuurlijk. 2 ben ik er tegengekomen. Ook bij het vertrek is het één richting maar geeft wel mooie uitzichten en brengt me naar een volgende wandeling.
Onderweg kom je een kleine maar mooie oude kapel tegen. We zijn erheen "gewandeld" maar ik heb dit stukje route er terug uitgenomen. Je kan er wel langs de weg even naartoe, maar let op voor de rotsen, ze kunnen glad zijn. De wandeling is kort maar je kan ze voor het grote deel met de buggy doen, zo is het een aangename uitstap als je het kleine dierenpark erbij neemt. Natuurlijk is het uitzicht aan de kiosk het mooiste, maar het moeilijkste tenzij je langs de er naartoe weg even stopt.

La Roche-en-Ardenne

near La Roche-en-Ardenne, Wallonia (Belgique) by walkerinwoodsWalking distance: 2.49 mi. - 4 km.

Elevation min: 251 meters max: 359 meters
Uphill: 211 meters down: 110 meters
Type: One way
La Roche-en-Ardenne
Upload your trail to wikiloc.com →