Wandelen over de wadden bij Genets

Experts only
July 23, 2015

near Genêts, Basse-Normandie (France)

De tocht begint bij de Camping Les Coques d'Or. Nadat je naar het strand bent gelopen kun je gemakkelijk de route volgen ( Rood/Witte streepen op diverse paaltjes en muren) Het eerste stuk gaat over een wandelpad dat ligt achter de laatste huizen. Je hebt dan regelmatig mooi uitzicht over de wadden. Na ongeveer 7 km vond ik het genoeg en wilde terug gaan echt langs de rand waar de wadden beginnen. ADVIES: Doe dit niet zonder gids! Je denkt dat is een soort grasland. Er lopen koeien en schapen. Maar als je een stuk heb gelopen krijg je een paar beekjes/stroomsleuven. (bij hoog water stroomt daar zeewater) Je denk dat het een soort zand gleuf is. Maar zodra je erin stapt verdwijnt je schoen in de modder. De eerste was tot mij enkels. De tweede zakte ik weg tot boven mijn knieein en ik kon maar net de overkant halen. (bij deze actie verloor ik mijn telefoon met Wikiloc-app) Later zag ik de gevaarsborden. De moddergaten kunnen ook dieper zijn zodat je helemaal wegzakt. LEVENSGEVAARLIJK ! De route is daarom alleen voor experten. Nadat ik de twee keer was weggezakt ben ik meer naar de kust gelopen en later via het strand verder gegaan. Terug via de weg. (ja ik zag er niet uit toen, helemaal onder de modder. ) Ik had een heleboel fotos maar ik was dus mijn telefoon verloren. Dus wie deze route ook loopt.......als je een telefoon vind?

PictographBeach Altitude 23 ft

Mooie baai

PictographRisk Altitude 26 ft

Gevaar!

Let op ivm diep drijfzand