Wandelen op en rond de Geierlay hangbrug

Photo ofWandelen op en rond de Geierlay hangbrug Photo ofWandelen op en rond de Geierlay hangbrug Photo ofWandelen op en rond de Geierlay hangbrug

November 20, 2016
November 2016

near Mörsdorf, Rheinland-Pfalz (Deutschland)

Vanaf de ruime parkings in Mörsdorf is de spectaculair gelegen brug te voet gemakkelijk bereikbaar (1,8 km). Het uitzicht vanaf de brug op de heuvels van de Hunsrück en de vallei van de Mörsdorfer Bach is fenomenaal.
Aan de overzijde van de brug ligt Sosdorf. Sla af naar links en wandel onder de brug door de vallei in. Een prachtig bospad leidt je naar de rechteroever van een beekje, de Nochelsbach. Langs een houten brug steek je deze over en wandel je langs de andere kant verder bergopwaarts tot je uiteindelijk de loop van de Mörsdorfer Bach door de vallei volgt. Wie goed oplet ziet een goed half uur later beneden de historische Fett's Mühle liggen, een oude molen uit de 15e eeuw die sinds 2014 in handen van een Nederlands koppel is.
Nog eens een kwartier later passeren we de samenvloeiing van de Mörsdorfer Bach met de Meisbach. We zijn ruim voorbij de helft als we uiteindelijk ook de Mörsdorfer Bach moeten oversteken via een houten brugje.
Nog eens een dik half uur laten verlaten we de wouden en komen we weer in open velden terecht langswaar we langzaam aan Mörsdorf weer naderen langs de andere kant.
Met vrouw en kind (7 jaar) duurde de volledige luswandeling ongeveer 4,5 uur, inclusief picknick.

• Pierre America Jul 22, 2018

Een heel mooie route rond de lange Geierlay hangbrug. Helaas moesten wij hem aan het eind afsnijden vanwege hevig onweer.

• Photo of Marianne27
    Marianne27 Aug 6, 2018

Mooie wandeling. Met dank aan mijn GPS ging het helemaal goed en wat een mooie omgeving!

• Photo of Erik Pokorny
    Erik Pokorny Sep 7, 2020

Mooie wandeling veelal door bos behalve het eentonige stuk van 1,7 km naar de brug en de dito laatste kilometer terug naar het dorp.
    De brug is spectaculair (en druk, zorg dat je vroeg bent).