Waawh 7 km

April 13, 2014
July 2013

near Heihoefke, Noord-Brabant (Nederland)

Rondwandeling nabij Bergen op Zoom : Waawh, 7,5 km, Noord-Brabant

Het startpunt ligt aan de weg van Huybergen naar Bergen op Zoom langs de Huijbergse Baan.
Juist voorbij de plaats waar het dubbel fietspad de autoweg oversteekt heb je aan de rechterzijde haaks een kleine parking met zitbank.
Dit startpunt ligt 350 m verder dan het startpunt van de track “De Borgvlietse Duinen” van 10 km. De wandeling “Zoomland” is evenmin veraf. Je kan mogelijk twee of drie wandelingen combineren.
Een ander vertrekpunt ligt dichter bij Bergen op Zoom. Langs de Huijbergse Baan heb je 100 m voor groot verkeersbord (met meldingen rechtdoor B. op Zoom, rechtsaf A4/A58) 7 parkeerstroken nabij scoutslokalen. Je gaat dan eerst door een dreef met imposante bomen, met op het einde ervan links een aparte solitaire boom.

Vooral in het begin volg je over smalle tracks meestal groene MTB-paaltjes, maar o zo waawh.
De track van 7,5 km ligt bijna volledig in het bos en is dus onverhard. Af en toe kom je door of langs een strook heide. We maken zoveel mogelijk gebruik van smalle weggetjes. Het gebied maakt deel uit van het landgoed de Wouwse Plantage. Onderweg zie je regelmatig een rustbank.
Behalve in de winter kan je voor een drankje of pannenkoekje terecht in de Nieuwe Drenck via een 300 meter lange zandweg in de Zuidgeest (ook speeltuinen kleine camping).

PictographPark Altitude 46 ft

De Nieuwe Drenck

In de zomermaanden drink- en eetgelegenheid. Speeltuintje.