Waar de twee Ourthes samen komen

June 9, 2014
June 2014

near Achouffe, Walloon (Belgique)

Vrij gevarieerde wandeling met heel wat klimwerk en pittige afdalingen over rots-boomstronken en oneffen paden. Mooie vergezichten over de twee Ourthes. In de vallei van de Belle Meuse kan je er beverdammen zien.

• Photo of cuypers bruno
    cuypers bruno Nov 5, 2018

Zeer mooie wandeling voor de geoefende.

• Photo of JohanDries
    JohanDries Jul 10, 2023

Ik heb volgende route gevolgd "achouffe-107054064" die bijna hetzelfde is als deze route. Daarbij had ik volgende commentaar.
    We hebben deze route gelopen in het voorjaar op een droge dag na een periode met normale regenval. De Ourthe stond daardoor op een normaal peil. De beoordeling "moeilijk" is helemaal terecht want het pad naast de Ourthe loopt gedeeltelijk langs een steile helling waar geen duidelijk of gemakkelijk pad aanwezig is. Bijgevolg is het zoeken naar mogelijke paden waarbij her en der al eens handen en voeten nodig zijn. Voor dit gedeelte moet men stapzeker zijn en zeker geen hoogtevrees hebben. Voor kleinere kinderen zou ik het zeker niet aanraden of minstens een vorm van beveiliging (touw en klimgordel) meenemen.
    Wij houden van avontuurlijk en van een uitdaging en hebben er heel erg van genoten. Een heel mooie en gevarieerde route met flink wat hoogtemeters. Weinig verharde wegen.
    Heel erg bedankt aan de auteur voor deze route!!