W7,7 km Gileppe 2 Wandelen Waalse Ardennen

Photo ofW7,7 km Gileppe 2 Wandelen Waalse Ardennen Photo ofW7,7 km Gileppe 2 Wandelen Waalse Ardennen Photo ofW7,7 km Gileppe 2 Wandelen Waalse Ardennen

April 3, 2017
April 2017

near Herbiester, Wallonia (Belgique)

Route blijkt moeilijk te volgen te zijn. Of deze verboden gebieden bevatten wordt aangegeven door één andere gebruiker. Wegens de snelgroeiende aantal bosbehering kan dit wel mogelijk zijn.
Deze wandeling met men broer was eigenlijk wat lang voor mij. Bedoeling was de auto verder te parkeren maar de weg was afgesloten met een stroomdraad. We wilden natuurlijk zoals altijd een nieuwe route creëren. Maar de mogelijkheden naar het meer aan deze zijde was beperkt, dat zie je ook in Google Earth. Toch zijn we er in geslaagd een mooie route te maken, We zijn wel maar kort langs het meer gegaan maar hebben dan ook hier rust genomen en onze bokes gegeten. Na het meer terug op de weg was een kleiner pad wat mss moeilijker te vinden gaat zijn in de zomer, maar het was wel degelijk een wandelpad.
Na wat communiceren met andere wandelaars blijkt de weg terug van het meer toch geen pad te zijn. Ik ga het volgende keer eens proberen met meer waypoints om te zien of er niet te veel afwijking op zit. In de Ardennen heb ik dit al wel enkele malen ondervonden. Dus met enige reserve deze wandeling. Met dank aan Kwistax.

PictographCar park Altitude 1,321 ft

P en foto's

PictographInformation point Altitude 1,115 ft

Weg

Foto's

Kruispunt 4 wegen

kwistax Apr 18, 2017

Ik heb deze tocht vandaag gemaakt en ik moet er uw aandacht op trekken, dat uw spoor meer dan een keer uit het wandelpad weggaat. Onmogelijk dat er op die plekken een pad is, in elk geval zeker geen pad, dat door mensenvoeten getraceerd is.

• Photo of walkerinwoods
    walkerinwoods Apr 18, 2017

Dank voor uw commentaar. Heb ook al meegemaakt dat het pad afwijkt van de gps. Als het zoals hier dan ook nog eens moeilijk te vinden is, is het snel er naast. Sorry voor het ongemak. Vraagje : was het bij het verlaten van het meer?

kwistax Apr 18, 2017

Vanaf 1.6km tot 2.1km en op 2.3km is uw spoor of heel moeilijk te vinden, of onbestaan (in elk geval, heb ik het niet ontdekt). Deze plekken zitten onder een bijna ondoordringbaare plantengroei. Maar u hebt gelijk dat uw GPS niet heel betrouwbaar moet zijn, omdat uw spoor direkt in het meer gaat!

• Photo of walkerinwoods
    walkerinwoods Apr 18, 2017

In elk geval bedankt voor de feedback. Ik ga het proberen met meer waypoints

kwistax Apr 2, 2019

Salut Walkerinwoods,

Ik heb gisteren nog deze wandeling gedaan. Ik moet herhalen dat ze is allemaal grillig en moeilijk te volgen (van 1.6 tot 2.1km, van 2.2 tot 2.5km en van 6 tot 6.1km, waar er geen pad is te vinden).

Bovendien zijn er een paar plekke die verboden zijn, sectoren die als rustige gebieden voor de fauna aangekondigd zijn (dat is zekker rondom het einde van de wandeling, om de km 7.6 heen , maar ook heel waarschijnlijk van 6.1 tot 6.5km waar je een tierspoor volgt, net zoals de hele zone in de buurt van het meer ten noorden van het parcours- een prachtige plek, dat gezegd hebbende).

Conclusie: dat is geen tocht aantebevelen, mijns inziens. ;-)