W 8,6 km Chèneu Wandelen Waalse Ardennen

Photo ofW 8,6 km Chèneu Wandelen Waalse Ardennen Photo ofW 8,6 km Chèneu Wandelen Waalse Ardennen Photo ofW 8,6 km Chèneu Wandelen Waalse Ardennen

June 20, 2017
June 2017

near Cheneux, Wallonia (Belgique)

Deze heb ik gedaan in maart 2015. Toch merk in nu in de zomer dat het pad welke ik volgde niet meer te bespeuren was. Daarom is deze wandeling interessanter. Het is één van de mooiste wandelingen in mijn reeks, ik moet er wel bij zeggen dat het stuk welke ik door de rivier ben gegaan (zalig bij 31°) "de Ambleve", eigenlijk noodzaak was voor mij. Het pad liep nog steeds goed langs de rivier, maar ik ben enorm ontvankelijk voor teken. Ik heb er meer dan 20 moeten verwijderen op een afstand van nog geen 200 meter. Daarom meld ik dit even, als je ook zo iemand bent doe je dit stuk beter door de rivier. Je kan eigenlijk door de rivier blijven gaan tot we naar rechts het bos ingaan, doe steeds schoensel aan, of zoals ik sandalen. Bij deze versie is de wagen geparkeerd onder de brug van de trein, zie foto. Als je aan de boerderij (trouwens recratie en B&B http://www.fermemonville.be/index.php?
option=com_content&view=article&id=3&Itemid=3&lang=nl )komt laat je niet afschrikken, je moet over het erf rechtdoor naar de zandweg welke misschien is afgesloten voor de dieren maar welke je open en natuurlijk terug dicht doet. Opgelet bij het 2 de hek, de ketting hangt dicht aan de stroomraad en er hangt dus wel degelijk stroom op.
Voor meer info voor de speciale B&B " http://www.fermemonville.be/ " Het is een zeer fijne maar vermoeiende wandeling, door de rivier was heel leuk.
Film is te zien als je hieronder klikt op "Kijk meer"

Vertrek

Cheneux
near Cheneux, Wallonia (Belgique) by bakmanTrail distance: 5.59 mi. - 9 km.

Elevation min: 209 meters max: 362 meters
Uphill: 364 meters down: 364 meters
Type: Loop
Cheneux
Upload your trail to wikiloc.com →

Boerderij

by bakmanCoordinates (lat,lon): 50.403952,5.800775
Elevation: 340 meters

• viaene405 Jun 18, 2019

Enorm veel teken langs de rivier wandeling en vaak smalle paden met wel wat netels en doorns. Het dragen van een lange broek is aangeraden op deze wandeling.

walkerinwoods Jun 19, 2019

Beste Viviane,
    Bedankt voor het downloaden van deze route. Het klopt wat je zegt en dit heb ik in de tekst ook zo beschreven. De teken zullen alleen maar erger worden. Er wordt druk gezocht naar een oplossing wereldwijd. Ikzelf ben nu al enkele malen gaan wandelen met een middel welk tot nu toe goed werkt. Ik test dit liever nog zelf wat uit. Het is in de handel gekocht geweest. Gekocht in Aldi en noemt Mildeen tegen teken. https://www.promobutler.be/nl/huishouden/huishoudbenodigdheden/promoties/antimuggenof-antitekenspray-3906165
    Mvg Ivan en Woods

• Photo of Pascal & Danielle Clarijs-Koolen
    Pascal & Danielle Clarijs-Koolen Aug 29, 2021

Wij hebben hem vandaag in een gemengd gezelschap van volwassenen tot een jaar of 50 gelopen. Hele leuke route ondanks het druilerige weer. Hoe makkelijk is Wikiloc tegenwoordig.ook!

walkerinwoods Sep 3, 2021

Bedankt voor de commentaar.