W 6,7 Km Hockai Wandelen Waalse Ardennen

Photo ofW 6,7 Km Hockai Wandelen Waalse Ardennen Photo ofW 6,7 Km Hockai Wandelen Waalse Ardennen Photo ofW 6,7 Km Hockai Wandelen Waalse Ardennen

September 18, 2018
September 2018

near Hockai, Wallonia (Belgique)

Hockai is een veendorp in het uiterste noorden van de gemeente Stavelot in de provincie Luik. Het dorp telt enkele skipistes en enkele hotels en restaurants. Deze wandeling is moeilijk owv de terugweg langs de rivier welke mooi is om te wandelen maar met de vele stenen moeizaam. Ben je niet echt goed ter been, is deze niet aan te raden. Er is thans veel moeite gedaan om het makkelijk te maken met de paden en bruggetjes. Er is iets verder van waar wij parkeren (over de kleine brug) een grote parking met picknick mogelijkheden. Onderweg per toeval een geocath gevonden. (foto). Woods en ik zijn hier tot het uiterste gegaan. Dit weet je natuurlijk nooit van tevoren. Rusten werd tussendoor regelmatig gedaan. Je hebt er dikwijls genoeg de kans toe met de mooie uitzichten op de rivier "De Statte". Deze wandeling sluit aan bij De Wandeling in de reeks Sart welke dan weer aansluit op de reeks Solwaster. De Vallei Van De Hoëgne.

Parking en foto' s

Hockai
near Hockai, Wallonia (Belgique) by walkerinwoodsWalking distance: 4.97 mi. - 8 km.

Elevation min: 412 meters max: 588 meters
Uphill: 132 meters down: 132 meters
Type: Loop
Sa
Upload your trail to wikiloc.com →

Vertrek. Foto' s

by walkerinwoodsCoordinates (lat,lon): 50.496724,5.985635
Elevation: 505 meters

Upload your waypoints to wikiloc.com →

De heenweg is goed begaanbaar

by walkerinwoodsCoordinates (lat,lon): 50.498879,5.98111

by walkerinwoodsCoordinates (lat,lon): 50.502411,5.968854
Elevation: 414 meters

Upload your waypoints to wikiloc.com →

Photo ofEén van de vele brugjes over de rivier Photo ofEén van de vele brugjes over de rivier Photo ofEén van de vele brugjes over de rivier

Eén van de vele brugjes over de rivier

by walkerinwoodsCoordinates (lat,lon): 50.501557,5.971441

• Photo of Willie-willie
    Willie-willie Sep 27, 2018

Beste Walkerinwoods,
    Bedankt voor deze ZEER mooie foto's van deze wandeling. Hier wil ik morgen ook aan beginnen.
    Dergelijke mooie wandelingen mag en moet je mij blijven sturen.
    Nogmaals mijn dank hiervoor.

Willie-Willie.

walkerinwoods Sep 27, 2018

Bedankt Willie. Indien je meer wil weten over deze wandeling kan je altijd eens naar het filmpje op You Tube kijken. Dit kan je doen door op "bekijk meer" te klikken. Bij bijna, elke wandeling van mij kan je zo een filmpje zien. Dan heb je een indruk over de wandeling. Wat mooier is, is de wandelingen verder naar Solwaster met de Hoëgne als hoogtepunt. Als je graag de grootste NATUURLIJKE waterval van België ziet is dit Longfaye 1. Deze is zeker interessant als het een tijdje geregend heeft zodat de Hoge Venen veel water afvoeren. Ik hoop dat je verder kan geniet van mijn Wandelingen in Ardennen.

• Photo of Willie-willie
    Willie-willie Sep 27, 2018

Beste, deze zomer wil ik er wel heen gaan met een wandelgroep.
    Heb je ook kennis van goeie hotels in deze buurt.
    Mag zeker in een syraal zijn van 20 km.

Willie-Willie.

walkerinwoods Sep 27, 2018

Spijtig, hotels doe ik niet snel. Wel enkele B&B ' s welke hondvriendelijk zijn. Ik ben ook geen moeilijke en snel tevreden. Voor een groep kan je beter ten rade gaan op goede site' s het spijt me. In Durbuy Bij Sandra "B&B les10clefs" ben ik enkele malen geweest. Is zeer vriendelijk en diervriendelijk. Ook het ontbijt mocht Woods mee. Ik ben er zeer tevreden over.

• heremha@gmail.com May 1, 2021

Fantastische wandeling. Een absolute aanrader!

walkerinwoods May 2, 2021

Dank u wel
    Ivan en Woods

• Photo of Leo Viëtor
    Leo Viëtor Nov 9, 2022

Het startpunt is voor mij - vanuit Maastricht dit keer - altijd moeilijk te vinden. Als ik eenmaal op de route ben, gaat het goed.

walkerinwoods Nov 16, 2022

De wikiloc site heeft een knop welke je naar de parkeerplaats brengt. Tenminste als je google maps gebruikt.