Photo ofW 5,4 km Maboge 1 'La Roche' Wandelen Waalse Ardennen Wereldkampioenschap downhill bike Photo ofW 5,4 km Maboge 1 'La Roche' Wandelen Waalse Ardennen Wereldkampioenschap downhill bike Photo ofW 5,4 km Maboge 1 'La Roche' Wandelen Waalse Ardennen Wereldkampioenschap downhill bike

Very difficult
April 8, 2018
April 2018

near Maboge, Wallonia (Belgique)

Ik merk op de reacties dat de route soms afwijkt van de gps. Dit is niet abnormaal. De afwijkingen kunnen afhangen van de weg welke ik even verlaat om foto' s te nemen of het tijdelijk niet registreren van de route tijdens de wandeling door de gps. Dit heb ik in de vele wandelingen al ondervonden. Soms moet je ook de Waypoints in het oog houden. Deze heb ik er meer opgezet vanaf maart 2018. Dus reacties zijn wel degelijk belangrijk, laat maar horen wat je er van denkt. Positief en negatief.
De wandeling gaat over een stuk parcour van het MB wereldkampioenschap 2015.
BeMC: dit driedaagse evenement wordt met recht de zwaarste mountainbiketour van de Benelux genoemd.Van 11 tot en met 13 mei deden wij mee aan wat men ook wel de zwaarste mountainbiketour van de Benelux noemt: de Belgian Mountainbike Challenge (BeMC). Deze driedaagse tocht combineert een wedstrijd van UCI.S1-status met een open klasse die voor iedereen toegankelijk is. Vorig jaar ging de eindoverwinning naar alleskunner Mathieu van der Poel, dit jaar is het de Deense Luxemburger Sören Nissen die met de bloemen zwaait.
De meeste foto's heb ik er genomen, er waren er veel meer daar ik naar de ourthe was gewandeld of zeg meer klauteren, maar die heb ik weg genomen uit de route omdat deze de meest tegenvallende was door de bosbouw welke alle paden er hebben verwoest en deze bouwwegen dan telkens stopte. Ik ben op deze zware tocht dan toch maar terug gekeerd. Toch is het nog een moeilijke route voor klimmers. Zeker in het begin van de route. Kijk maar op google earth naar de stijgingen%. Doe je deze toch en probeer je een lus te maken zonder dezelfde terugweg en een beperkt aantal km, proficiat. Ik ben er voor de eerste keer niet in geslaagd. Je kan deze route ook starten en op het verste kunt verder zetten richting La Roche-en-Ardenne. Het is ook één van de weinige plekken waar je officieel mag zwemmen in de Ourthe.

Parking

by bakman Ivan CCoordinates (lat,lon): 50.163383,5.612774
Elevation: 421 meters

• michaelpelupessy Dec 19, 2018

Prachtige wandeling in mooie bergachtige omgeving

• Photo of walkerinwoods
    walkerinwoods Dec 22, 2018

Bedankt voor de info. Als je er nog bent, de andere zijn vindt ik beter. Vooral Maboge 5 Meen prachtig uitzicht en de historische site' s.