Vulturó - Torreta del Cadí 100 cims

Photo ofVulturó - Torreta del Cadí 100 cims Photo ofVulturó - Torreta del Cadí 100 cims Photo ofVulturó - Torreta del Cadí 100 cims

November 4, 2013
November 2013

•   4.7 3 Reviews

near Tuixén, Catalunya (España)

Aproximació en cotxe. Des de Barcelona sortim per la C-58 direcció Terrassa, seguim direcció a Manresa (aquí es pot triar anar per carretera o l’autopista caríssima). Passat Manresa seguim en direcció Berga per la C-16. Passada la central tèrmica de Cercs hi ha un túnel i a la sortida hi ha la carretera B-400 a l’esquerra direcció Gósol i Saldes. Passat Gósol hi ha un coll que cal pujar i baixar fins al poble de Josa de Cadí. Just davant el carrer que entra al poble hi ha una pista forestal (queda al mig del revol de la carretera).
Aquí tenim dues opcions, pujar per la pista amb el cotxe, no apte per cotxes baixos o conductors porucs o deixar el cotxe a Josa i pujar pel GR-150-1 fins la Collada de Jovell, que és on comença la ruta. Recomano pujar amb el cotxe amb prudència, la pista no està molt bé.
Un cop arribats a la Collada de Jovell prenem el GR-150-1 uns 300m, quan el GR tira cap a l’esquerra, nosaltres ja ens anem decantant en diagonal cap a la dreta. Com que no hi ha cap camí clar cal anar de forma intuïtiva buscant algun punt de referència. Nosaltres ens guiàvem amb arbres secs o pedres molt grans. Aquesta és la part més dura de pujada, el pendent és d’un 50% i cal prendre’s-ho amb calma. Quan ja hem pujat uns 600m el pendent és més suau, s’arriba a un punt on es baixa una mica en una mena de vall, recomano fer un darrer esforç i anar a buscar la cresta per on passa el GR, nosaltres vam planejar massa i vam haver de recular fins a trobar el pas que he marcat amb un waypoint que es diu fita. Veureu en aquest punt marques del GR i fites que indiquen molt clarament el descens cap al Coll de la Canal Baridana. Des d’aquí ja es veu el cim del Vulturó, potser espanta una mica la llunyania o el pendent, però és més suau del que sembla. Un cop arribat al coll, només cal seguir el GR que ens pujarà al cim. Un cop ja heu arribat, trobareu marques vermelles que us indiquen la pujada fàcil al cim, però es pot tirar pel dret i grimpar una miqueta.
Vistes fantàstiques del Pirineu, La Seu d’Urgell, el Pedraforca, Port del Compte i el Pedró dels Quatre Batlles, Montserrat, Les Agudes...
Per baixar cal desfer tot el camí del Coll de la Canal Baridana i pujar de nou a la fita. Aquí cal seguir el GR en direcció Oest per la carena. Nosaltres vam retallar algun tram. S’arriba al pal indicador del GR-150-1 que puja des d’on em començat, a partir d’aquí les marques són de PR-C 122. També podeu retallar alguna pujada. Tot aquest tram és molt suau i en arribar a la Torreta del Cadí tindreu també molt bones vistes .
Per baixar tampoc hi ha una ruta marcada, nosaltres vam baixar en diagonal a buscar el GR. Anàvem mirant el GPS. Després de 1km més o menys s’arriba a un prat on unes roques marquen el canvi de desnivell, aquí ja vam trobar el GR de baixada. Des d’aquí ja es veu el prat on hem començat. La baixada és molt tècnica i dura, cal anar amb molt de compte i seguir les marques del GR. Potser va ser la part més dura, és quan vas més cansat, ets a prop del final i has d’estar frenant tota l’estona. Nosaltres vam trigar 1:45’ en baixar. Ens ho vam prendre amb molta calma i cura.
Va ser l’únic tram que no em va agradar, massa exigent. Una relliscada pot ser una caiguda molt dura.

Pedra

Fita

Coll de la canal Baridana

Vulturó

Pal indicadot

Torreta del Cadí

GR-150.1

GERCA Jul 12, 2014

Creus que un turisme, amb quatre adults, pot anar per la pista fins el Coll de Jovell ?

Efren Soler Jul 12, 2014

No ho recomano gaire. En cotxe hi vam pujar fa 8 mesos i al tram inicial hi ha molta pedra solta, alguns revolts estan malament. A mida que es puja està millor. Hi vaig pujar pel GR el mes passat i si voleu anar al Vulturó us ho podeu estalviar amb el cotxe. Si el cotxe es molt urbà i baix oblide-ho

GERCA Jul 12, 2014

De fet la idea és fer la teva ruta amb l'afegit del Cadinell i poder anar amb cotxe estalvia al menys 1 hora. La foto del cotxe on és ?
    Salut

Efren Soler Jul 12, 2014

Vam deixar el cotxe al coll de Jovell. La tornada al cotxe des de la Torreta del Cadí pel GR és molt pesada. Molt vertical i amb molta pedra. Si us veieu amb cor pugeu amb cotxe, poc a poc. Guardeu forces per la pujada final al Cadinell. Podeu deixar les bosses al cotxe i pujar amb allò que sigui imprescindible. Una mica d'aigua i prou. Les millos fotos des del Cadinell les podeu fer des del prat que hi ha abans de pujar els metres finals del Cadiell.

GERCA Jul 13, 2014

Seguirem els teus consells. El dimecres 23/07/14 de bon matí, farem la ruta que t'he comentat. Com volem fer nou "100 Cims" en tres dies, a la tarde pujarem al Puigllançada ( molt fàcil ).
    Salut i Cames

Per cert , saps com està la pista que va dels refugis de Cap de Rec al de Pradell ?.

Efren Soler Jul 14, 2014

No ho se, mai he fet aquest recorregut.

Molta sort.

GERCA Jul 30, 2014

Al final no vam fer tot el pla previst. La Baixada molt "lleganya" ...

• Photo of jogava71
    jogava71 May 18, 2015

Hola Adampitch.
    Et vodria formular una sencilla pregunta.
    Com veus fer aquesta ruta pero a la inversa...des de Coll de Jovell pujar primer a La Torreta del Cadí,carenar fins el Vulturó i seguidament baixar per on tu vas pujar.....es millor o es pitjor.
    Gràcies!!!!!

Efren Soler May 18, 2015

Fent-la a l'inversa la pujada es fa dura pel GR, la part superior és molt senzilla fins al Vulturó i la tornada s'ha de fer de forma intuïtiva i sense camí clar. Per mi és pitjor ja que cap al Vulturó l'ascensió és més progressiva i no tant dura, tot i que el descens pel GR es fa molt pesat degut al gran desnivell i que en cap moment es pot agafar un ritme de descens continu. També es veritat que pujant pel GR pots dosificar les forces i el descens en diagonal el pots fer més suau. Potser si ho torno a fer, ho faré al revés.

GERCA May 18, 2015

Si les "baixades" et van molt endavant, sinó feu-la en sentit agulles rellotge.
    Als quatre que anvem ens va semblar molt dura i perillosa la baixada pel GR ja que davalla quasi 600 mts en 1,2 km i el tram final té poc pendent.

• Photo of Puntoverde
    Puntoverde Apr 24, 2017

Holaaa Adampitch, comparto con los compañeros la opinión de que el GR que sube (marcas blancas y rojas) desde el coll de jovell no es una buena ruta de bajada... de subida sí, si lo que te gustan son las grimpadas. Nosotros quisimos hacer desde Josa del Cadí, y la verdad es que, a partir del Coll de Jovell la subida es muy dura y exigente, porque, como ya han comentado, hay unos 500 de desnivel en muy pocos metros. Vamos, una pared en toda regla. Bajamos también por el mismo GR, con muchísimo cuidado porque era "pa haberse matao". Eso sí, las vistas espectaculares. Parece que hay un pasillo aéreo justo por encima de la Torreta del Cadí, lo que da un poco porcul, porque cada diez minutos más o menos oyes un reactor por encima de tu cabeza. Con todo, una ruta muy espectacular. Si la vaís a hacer recomiendo hacerla en sentido de las agujas del reloj. Nosotros al final no llegamos hasta arriba... se nos hacía de noche... hicimos la parte más dura de todo el recorrido y sin hacer cima! jajaja... Vulturó-1, Puntoverde-0.

Efren Soler Apr 24, 2017

Toda la razón del mundo. El GR es duro de subida o bajada, no pudes coger ritmo.
    A la próxima seguro que hay victoria.

• Photo of Trekhunter
    Trekhunter Jul 9, 2019

Hola. Seguint els vostres consells, he fet la ruta en sentit horari.
    La conclusió a la que he arribat, es que es igual el que facis, perque es dura de totes les maneres.
    Pero si tingués que tornar la a fer, pujaria i baixaria per el Gr. Vaig trobar que a la tornada del Vulturó, no tens referencia visual de a on vas, i es molt difícil anar mirant constantment el GPS amb aquest tipus de terreny i desnivell.
    Varem acabar com porcs senglars entre les bardisses, troncs i tarteres per sortir a la pista i remuntar fins el cotxe.
    Pero várem vencer!!!! Salut I cames.

Efren Soler Jul 9, 2019

Moltes gràcies pel comentari, la caminada és del 2013 i ara la faria diferent.
    La pujada pel Gr és dura i la baixada també, ja que no et deixa agafar un ritme còmode, però és veritat que segurament és el millor.

• Photo of quimpons
    quimpons Mar 27, 2021

Pujada i baixada exigents i costa seguir les fites a la pujada

• Meri9 Jul 19, 2021

Així doncs, en quin sentit recomanes fer la ruta, horari O antihorari?

Efren Soler Jul 20, 2021

Si ho hagués de repetir segurament pujaria pel GR i tiraria cap a la Torreta de Cadí. O sigui, sentit horari.