Photo ofVuelta a Cinque Torri desde el Passo Giau. Refugios: Cinque Torri, Scolattoli y Averau Photo ofVuelta a Cinque Torri desde el Passo Giau. Refugios: Cinque Torri, Scolattoli y Averau Photo ofVuelta a Cinque Torri desde el Passo Giau. Refugios: Cinque Torri, Scolattoli y Averau

August 29, 2019
August 2019

•   4.8 5 Reviews

near Posalz, Veneto (Italia)

Avui sortirem del aparcament del Passo Giau i anirem a fer la volta a les Cinque Torri pasan entre ells tambe. Pasarem per 3 refugis: Cinque Torri, Scolattoli y Averau.
Començen per uns pista ample (a l'esquerra podem veure la Marmolada) i de seguida agafem un trencall a la dreta seguin el sender 443. Ens fara anar amunt i avall pasant en moments per llocs pedragosos. Baixades fortes i pujades fortes van pasant.
En un punt, atravesant el segon torrent, ens fara pujar fort tipus escales de fusta i arribarem a dalt d'un petit coll. Veiem al davant el començament de les Cinque Torris i a l'esquerra el refugi Scolattoli que pasarem mes endavant. Nosaltres seguin per el sender de la dreta. En poca estona arribarem al Refugi Cinque Torri. Desde la part del derrera surt un corriol que es va enfilant i que tornarem a agafar un altre a la dreta. De seguida ens trobem un cartell que ens indica l 'inici de la volta per dins de les Cinque Torri. Es impresionat. A part de les inmenses roques trobem molts escaladors.
Pasem per dins d'una escletxa i al sortir veiem que vol comença a ploure. Continuem pel cami i de seguida ens trobem una zona d'un museo de la guerra. A pocs metres un altre cartell ens indica que ja sortim de la volta a les roques. Al devant i de pujada ja tenim el refugi Scolattoli (es gran i sembla un hotel per les coses que te (amplia terrasa, tumbones ,preus pels nuvols ...).
Continuem pujant, forta i continuada la pendent (al darrera deixem unes vistes espectaculars), fins arribar al refugi Averau. Aqui arriba un funivia. Tambe hi han uns panels a fora amb molta informacio de la Guerra.
Ara toca baixar fins al Passo Giau. Per fer-lo tenim 3 opcions: a la part esquerra i derrera del refugi surt un corriol que cap la dreta arriba a una pista ample. Si la seguim fins al final ens portara a la carretera i tindrem que pateixar força. Tambe a mitja baixada de la pista ample, surt un corriol a l'esquerra que empalma amb un altre corriol que be del refugi per una canal. Aquest anira resiguin la faldilla de la montanya anant girant cap l esquerra i ens portara directa al passo giau. Nosaltres farem aquets ultim pero al sortir del refugi agafem el corriol i anem cap l'esquerra per fer la baixada per una canal molt entrentinguda. Seguim aquet corriol i mes endavant s'ajunta amb el que be de la pista.
Continuem per ell tot i que veiem marques de GR i en una estona ja estarem al aparcament del Passo Giau.
Ara comença a caure unes gotes pero ja estem al cotxe.
Una molt bonica caminata i unes vistes impresionants.

Photo ofDesvio dreta cap 443 ref nuvola cinque torri iscolattoli Photo ofDesvio dreta cap 443 ref nuvola cinque torri iscolattoli

Desvio dreta cap 443 ref nuvola cinque torri iscolattoli

Forame 2172 recta

PictographMountain hut Altitude 6,975 ft

PictographInformation point Altitude 7,270 ft

Vista del Museo de la guerra

PictographMountain hut Altitude 7,358 ft

PictographMountain hut Altitude 7,861 ft

• Photo of gust_e
    gust_e Sep 21, 2019

El regreso desde el Refugio Scoiattoli por tramos es difícil de seguir
    Pero es un hermoso trail!

PIPOLINDOBCN Sep 22, 2019

#GUST_E, muchas gracias por tus valoraciones. Después del R. Scoiattoli y hasta el R. Averan (punto más alto de esta ruta) es un sendero ancho y con fuerte subida. Es después del Averan que bajamos por un senderillo bastante inclinado al principio en la falda misma de la Montaña.
    El GPS fallo un poco de cobertura (si te refieres a ello) dentro de las Cinque Torri.
    Gracias a por otra aventura !!!!

• Photo of SheiMar
    SheiMar Jul 28, 2021

Una ruta increíble de bonita y muy fácil de seguir, muy buenas indicaciones y explicaciones! Eso sí, en la bajada yo especificaría más que el último tramo es una bajada bastante empinada y complicada.

PIPOLINDOBCN Aug 5, 2021

@SheiMar, gracias por tu valoración. me alegro que te gustara la ruta. Es realmente preciosa. salud y a por la próxima.

• Photo of javinoguera1
    javinoguera1 Aug 6, 2021

Buena ruta, preciosa!!. Muchas gracias por las indicaciones

PIPOLINDOBCN Aug 16, 2021

@javinoguera1 Me alegro que te gustara la ruta. La zona es preciosa como muy bien dices.
    Gracias por tus comentarios y a por la próxima aventura.

• Photo of Jordi Arregui Maulini
    Jordi Arregui Maulini Jul 27, 2023

Fantàstica ruta, gracias

• ulinawer Jul 29, 2023

Hola, aquesta ruta és adient per a nens entre 8 i 11 anys?

PIPOLINDOBCN Jul 29, 2023

Hola @ulinawer, jo crec que si. Fins el refugi esta força be. Despres acabsnt la circulant hi han algunes pujades continues que poder les costará ... salud

• ulinawer Jul 29, 2023

Perfecte gràcies!!

• brenno ambrosini Aug 4, 2023

La ruta preciosa, además se pasa por varios refugios que permiten descansar y tomar algo si así se requiere. El escenario es cambiante y permite observar 3 tipos de paisaje a lo largo de la ruta.

• fjramirezriquelme Aug 9, 2023

Moltes gràcies. Hem seguit la vostra ruta i ens ha resultat meravellosa.

• Photo of cinta ferrer
    cinta ferrer Aug 13, 2023

Ruta feta el diumenge passat en ple agost. Ben indicada, ajuda molt la descripcio. Alguns km a l'inici son lents de fer. Un cop al segon refugi feia força fred. Porteu abric! Excepte en 2 refugis, la resta de la ruta hem estat força sols i tranquils, gaudint de l'impresionant paisatge. Moltes gràcies!