Photo ofVršačke planine: VRŠAČKA KULA (399m)-TURSKA GLAVA (402m)-ĐAKOV VRH (449m)-Šumareva kuća-Planinarski dom-KES Izazov Photo ofVršačke planine: VRŠAČKA KULA (399m)-TURSKA GLAVA (402m)-ĐAKOV VRH (449m)-Šumareva kuća-Planinarski dom-KES Izazov Photo ofVršačke planine: VRŠAČKA KULA (399m)-TURSKA GLAVA (402m)-ĐAKOV VRH (449m)-Šumareva kuća-Planinarski dom-KES Izazov

2030
February 23, 2020
February 2020

•   3.7 1 review

near Vršac, Vojvodina (Serbia)

Staza kreće od bivše Slavišine kafane gde se nalazi prostrana livada pogodna za parkiranje. Asfaltni put nastavlja dalje do ispod Kule i sve do odmarališta Crvenog krsta. Penjemo se najstrmijiom stazom na Vršačku Kulu, simbol grada Vršca. Silazimo do prevoja ka Turskoj Glavi gde se takođe nalazi parking i nastavljamo uspon ka Turskoj Glavi. Usput posećujemo jako lep vidikovac. Sa Turske Glave spuštamo se do odmarališta Crvenog krsta gde pravimo pauzu za kafu. Do odmarališta je moguće doći, kako je već napisano, i asfaltnim putem desno od Turske Glave, kao i stazom zdravlja, levo od Turske Glave. Sve tri staze spajaju se kod odmarališta a dalje vodi kolski put. Kratko idemo kolskim putem koji vodi ka planinarskom domu i potom se odvajamo za Đakov vrh. Kratko idemo uskim asfaltnim putem jer se pod vrhom nekad nalazilo supovo odmarališre. Desno od bivšeg odmarališta vodi markirana staza ka Đakovom vrhu. Međutim treba se pred sam završni uspon odvojiti levo, mi smo se malo zapričali pa promašili odvajanje, tako da smo se na vrh popeli zaobilaznim putem, nije neki veliki problem ali obratite pažnju i malo skratite. Sa Đakovog vrha spuštamo se markiranom stazom do kolskog puta ali ne nastavljamo njim već markiranom stazom se prvo blago penjemo a potom spuštamo ka staroj šumarevoj kući. Videćete levo i širi put koji vodi do šumareve kuće ali ova staza je uređena i jako lepa. Od šumareve kuće standardnom stazom nastavljamo do planinarskog doma a potom kolskim putem nazad do odmarališta Crvenog krsta. Odatle, u povratku zaobilazimo Tursku Glavu i Vršačku Kulu idući stazom zdravlja sve do Kluba Ekstremnih Sportova Izazov. Nismo odoleli stenama pre samog kafića gde smo popili kafu pred polazak pa smo se malo oprobali, iako nije preporučljivo penjati se bez opreme. Od kafića vrlo brzo stižemo na početnu tačku treka. Jako lepa staza, raznolika i za pravo uživanje. Lep dan ali na momente jak vetar, 23.02.2020.god.

Kulu su podigli Brankovići, najverovatnije despot Đurađ. Nakon pada Smedereva, on je sa svojom ženom Irinom – Jerinom došao ovde i dobro utvrdio već postojeći letnjikovac. Od nekadašnjeg velikog utvrđenja sa dve kule, opasanog visokim kamenim zidom, ostala je samo jedna branič kula. Sazidana je od kamena i visoka oko 19 metara.

Treba se kratko odvojiti sa staze koja vodi od parkinga prema Turskoj Glavi i izlazi se na jako lep vidikovac. Skretanje za vidikovac je obeleženo.

PictographMountain hut Altitude 1,153 ft

U restoranu možete popiti piće i nešto pojesti. Ispred je igralište za decu.

Naziv je dobio u spomen na Dimitrija Đaka, jednog od vođa Kruščičke bune (1808.g.) koji se jedno vreme tu krio sa svojom družinom.

Kolski put koji od Odmarališta Crvenog Krsta vodi do Planinarskog doma

PictographMountain hut Altitude 938 ft

Planinarski dom se nalazi na Širokom bilu i vlasništvo je PSD ''Vršačka kula''. Zgrada je sagrađena 1935. a od 1950. godine je otvorena kao planinarski dom.

PictographCar park Altitude 1,098 ft

PictographSports facility Altitude 959 ft

Tu je kafić gde mođete popiti piće a pored je nekoliko veoma interesantnih stena.

PictographCar park Altitude 851 ft

Parking kod bivše Slavišine kafane

• Photo of Vukan71
    Vukan71 Nov 29, 2020

A moderate trail, easy to follow, occasionally with difficult climbs