Vršačka kula - Lisičija glava - Malo Središte

Photo ofVršačka kula - Lisičija glava - Malo Središte Photo ofVršačka kula - Lisičija glava - Malo Središte Photo ofVršačka kula - Lisičija glava - Malo Središte

November 14, 2021
November 2021

near Vršac, Vojvodina (Serbia)

Šetnja po Vršačkim planinama u organizaciji PSK Balkan. Početak staze je na prevoju ispod Vršačke kule, gde počinje i staza zdravlja. Uspon na Vršačku kulu (399m), a potom i na vrh Turska glava (402m) i obližnji vidikovac Turban sa koga se pruža lep pogled na kulu. Prošli smo pored doma Crvenog krsta ispred kog se nalazi šareni tenk i nastavili ka napuštenoj šumarevoj kući (319m). Posle predaha smo krenuli u uspon na Lisičiju glavu (590m), koji je poznat i kao Vršački vrh, a zatim smo svratili do Guginog vidikovca (na 8.1km od starta) do kog nas je doveo lično Đorđe Guga, zaljubljenik u Vršačke planine i verovatno njihov najbolji poznavalac.

Na proplanku na Orlovom brdu smo napravili pauzu, uživajući u pogledu na Gudurički vrh (641m), najviši vrh Vojvodine, a potom krenuli u silazak u Malo Središte gde smo obišli manastir Središte i završili turu.