Vroústion: Βρούστι - Αγία Ρουσαλή και επιστροφή

Photo ofVroústion: Βρούστι - Αγία Ρουσαλή και επιστροφή Photo ofVroústion: Βρούστι - Αγία Ρουσαλή και επιστροφή Photo ofVroústion: Βρούστι - Αγία Ρουσαλή και επιστροφή

May 2, 2020
May 2020

near Vroústion, Peloponnese (Greece)

Παλιό μονοπάτι Βρούστι - Χούνη Άργους
Πήραμε το μονοπάτι λίγο πιο έξω από το χωριό Βρούστι το ακολουθήσαμε για περίπου 5,5 χλμ όπου στρίψαμε αριστερά ακολουθώντας τα ξεθωριασμένα φωσφορίζοντα σημάδια μέχρι την Αγία Ρουσαλή. Λίγο πριν το μοναστήρι χρειάστηκε να βάλουμε χέρια στη Via Ferata για σιγουριά...
Πολύ ωραία θέα προς το Ναύπλιο!
Ενδιαφέρουσα διαδρομή...

Δεξιά από το δρόμο Χούνη Άργους-Καρυά Άργους συναντάμε ένα εκκλησάκι μέσα σε οχυρωμένο σπήλαιο. Είναι αφιερωμένο στην Αγία Ιερουσαλήμ, κτισμένο πριν το 1700 μ.Χ. από ντόπιους βοσκούς και αποτέλεσε την καστροσπηλιά του Καπετάν Δαγρέ και των ανδρών του κατά την επανάσταση. Σύμφωνα με την παράδοση, στην σπηλιά κατέφυγε κάποιος μοναχός από τα Ιεροσόλυμα, κυνηγημένος από τους διωγμούς και μόνασε σ’ αυτήν την δυσπρόσιτη σπηλιά, έχοντας μεταφέρει από τους Άγιους Τόπους εικόνες και άλλα ιερά κειμήλια για αυτό εκ παραφθοράς της λέξης Ιερουσαλήμ το ερημοκλήσι ονομάστηκε «Άγια Ρουσαλή». Κατά μια άλλη Υπάρχει εκδοχή, ο μικρός ναός πήρε την ονομασία του κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ. από την Αγία Ιερουσαλήμ, η οποία ήλθε από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου με τα τρία της παιδιά, για να κηρύξει τον λόγο του Θεού. Το 1770 βρήκαν καταφύγιο οι Αργείοι από τους Τούρκους. Η σπηλιά λόγω της θέσης της, αποτέλεσε οχυρό και καταφύγιο συνάμα για τον Γιαννάκο Δαγρέ και τα παλικάρια του, κατά επανάσταση του 1821.