Vrhovi Zelengore

August 9, 2023
August 2023

near Donja Bara, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Kružna tura: Orlovačko jezero - sedlo Ljeljena - Orlovac (1962m) - Kozije strane (2013 m) - Bregoč (2014m) - Stog (1821m) - Planinarska kuća - parking.
Pristup autom
Autom smo došli iz pravca Sarajevo - Foča, preko prevoja Rogoj. U Dobrom polju skrenuli desno prema Kalinoviku i prije Kalinovika skrenuli lijevo za Zelengoru (ima putokaz). Asfalt je kroz selo Jažiće sve do Jelašca a dalje je izuzetno dobar makadam. Mi smo se iznenadili tako dobrim putem do Orlovačkog jezera jer smo do ove godine uvijek strahovali.
Opis ture:
Sa parkinga iznad Orlovačkog jezera smo sišli vidljivom stazom na jezero i pratili tragove četverotočkaša do šume ispod Ljeljena. Pošto nismo naišli na markiranu stazu (vjerovatno i ne postoji) otišli smo desno kroz šumu da bi došli do srta i utabane staze koja nas je dovela do sedla na Ljeljenu. Nastavili smo utabanom stazom koja bi nas odvela na Videž. Pošto smo imali mapu i plan kretanja, sa te staze smo orjentaciono skrenuli dolinom desno, uzbrdo. Nismo našli nikakvu utabanu stazu sve do vrha Orlovac, gdje ima kupa kamenja. Sa vrha smo vidjeli i drugi vrh Orlovca bliži Orlovačkom jezeru ali mi smo bili na onom pravom. Spustili smo se, opet orjentaciono bez staze, kroz travnati teren do sedla ispod kleke, odakle se vidi Orlovačko jezero. Nastavili smo, lijevo uzbrdo, pored kleke gdje ima tragova staze, do kamene kupe na vrhu sa koje se pruža lijep pogled i orjentaciono se može ocjeniti kuda dalje. Mi smo se spustili u dolinu gdje smo našli par marki koje vjerovatno vode sa Orlovačkog j. na Orlovaču, iskoristili smo taj dio staze i spustili se u dolinu, pa krenuli lijevo naviše prema Kozijim stranama, gdje takođe postoji kupa od kamenja a pogled sa vrha je fantastičan. Sa vrha Kozije strane (2013m) postoji utabana staza koja vodi u dolinu gdje postoje 2 gorska oka i onda uspon utabanom markiranom stazom na Bregoč (2014 m) najvisočiji na Zelengori. Vratili smo se utabanom stazom koja vodi pravo na Orlovačko jezero. Međutim, mi smo skrenuli lijevo sa te staze i kroz visoku travu otišli popeti, danas nama, najteši vrh Stog. Sa vrha smo se strmeknuli, opet orjentaciono kroz travu, na cestu, pa prema planinarskom domu i cestom nazad na parking.
Znači, kad je lijepo vrijeme može se lijepo i hodati po Zelengori uz korištenje mape, jer nema markiranih staza na ove vrhove, osim Bregoča.

PictographCar park Altitude 4,984 ft

PictographLake Altitude 4,716 ft

PictographMountain hut Altitude 4,903 ft

• Photo of Marko Ilić
    Marko Ilić Oct 11, 2023

Pozdrav. Makadam ste prešli putničkim autom ili je bio neki viši terenac/SUV?

• Photo of Džomba iz Aladže
    Džomba iz Aladže Oct 11, 2023

Stari mercedes 190d, makadam je za divno čudo bio odličan.