Voutsikaki and Kazarma mountains. Agrafa

Photo ofVoutsikaki and Kazarma mountains. Agrafa Photo ofVoutsikaki and Kazarma mountains. Agrafa Photo ofVoutsikaki and Kazarma mountains. Agrafa

Very difficult
June 11, 2022
June 2022

near Rafína, Thessaly (Greece)

Βουτσικακι 2152m. Voutsikaki

Voutsikaki is an impressive mountain in the region of Agrafa. We start the hike from the mountain refuge of Agrafa. The elevation gain was 1042 m.and the elevation loss was 1556 m. The total distance was 18,3 klm. and the time spent on the mountains was 8 hours and 44 minutes. On the way near the summit we walk on a rocky terrain. After the summit we continue along the ridge until we reach softer ground on a col connecting Voutsikaki summit at 2152 with Kazarma summit at 1990 m. From Kazarma we follow a non very distinctive but wellposted path to the village of Filakti.

Το Βουτσικάκι ανήκει στο συγκρότημα των Θεσσαλικών Αγράφων. Έχει υψόμετρο 2.152 μέτρα και η παλαιότερη ονομασία του ήταν Γκαβέλ. Το υψομετρικό κέρδος ήταν 1042 μ. και η υψομετρική απώλεια ήταν 1556 μ. Η συνολική απόσταση ήταν 18,3 χλμ. και ο χρόνος που περάσαμε στα βουνά ήταν 8 ώρες και 44 λεπτά. Η ανάβαση ξεκινάει από τη θέση που είναι χτισμένο το Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων στην περιοχή «Καραμανώλη» (πάνω από τον οικισμό Νεράιδα, από τον οποίο απέχει 6 χλμ.), σε υψόμετρο 1.536 μέτρων. Το καταφύγιο και το παροπλισμένο χιονοδρομικό κέντρο βρίσκονται μεταξυ του χωριού της Φυλακτής και της Μονής Παναγίας της Πελεκητης. Αφού ανεβουμε σε μια πρώτη κορυφή στα 1839 μ. ακολουθεί ελαφρά κατάβαση και πεζοπορία σε μια μια ράχη πριν από την τελική δύσκολη ανάβαση στην κορυφή. Πολύ κοντά στην πρώτη κορυφή ξαφνιαζομαστε από την παρουσία χιονοδρομικών πέδιλων ενός ορειβάτη, χιονοδρόμου και αιωροπτεριστη που σκοτώθηκε εδω σε ηλικία 27 ετών. Όλα αυτά μέσα στην ομίχλη -δεν βλέπουμε παρά μόνο λίγα μέτρα μπροστά μας- και ενώ η εθνική μετεωρολογική υπηρεσία δίνει πρόβλεψη για καταιγίδα το απόγευμα. Η ανησυχία για τον καιρό είναι μεγάλη. Πολύ κοντά στην κορυφή με έκπληξη μας συναντούμε γελαδια που βόσκουν χωρίς φύλαξη στο βουνό. Στην κορυφή Βουτσικακι υπάρχει μια σιδερένια ελληνική σημαία και ένας μετεωρολογικός σταθμός. Ο ομίχλη εξακολουθεί να μας περικυκλώνει. Ευτυχώς καταπληκτική δουλειά στην σήμανση έχει γίνει από τον πρόεδρο του ΕΟΣ Καρδίτσας και κάποια μέλη του στην σήμανση. Σε αυτόν εδώ τον παρθένο τόπο των Αγράφων κάποιοι ασυνείδητοι ετοιμάζονται να εγκαταστήσουν ανεμογεννήτριες και να καταστρέψουν το τοπίο για πάντα.
Συνεχίζουμε πάνω στην κορυφογραμμή μέχρι να κατέβουμε σένα πρανές που μας οδηγεί ομαλά στην κορυφή της Καζάρμας στα 1990 Μ. Στην κορυφή υπάρχει ένα εγκαταλελειμμένο πυροφυλάκιο. Από μακριά νομίζει κανείς ότι πρόκειται για ξωκλήσι. Από την Καζάρμα ακολουθεί επίπονη κατάβαση προς το χωριό Φυλακτή (3 ώρες και 10 λεπτά). Από την Καζάρμα η κορυφή Βουτσικακι απέχει 2 ώρες και 20 ενώ το καταφύγιο Αγράφων 4ω. 30'. Από την Καζάρμα μπορεί ο ορειβάτης να κατευθυνθεί προς άλλες κατευθύνσεις όπως ξωκλήσι Άγιος Νικόλαος, τοποθεσία Εννέα Βρύσες και το χωριό Ανθοχώρι. Δυστυχώς στο πανέμορφο χωριό έχουν απομείνει μόνο μερικοί ηλικιωμένοι κάτοικοι. Μέσα στο χωριό υπάρχει βρύση αφιερωμένη στον αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης Βασίλη Φώτου από τους συγγενείς του.
Η ανάβαση πραγματοποιήθηκε από τον πεζοπορικό όμιλο Αθηνών με αρχηγούς τους εξαιρετικούς Γιάννη Δημητράκη και Πηνελόπη Παρασκευοπούλου.