Voulgareli Omali - Selio, Βουργαρέλι Ομαλή - Σελιό

Photo ofVoulgareli Omali - Selio, Βουργαρέλι Ομαλή - Σελιό Photo ofVoulgareli Omali - Selio, Βουργαρέλι Ομαλή - Σελιό Photo ofVoulgareli Omali - Selio, Βουργαρέλι Ομαλή - Σελιό

June 4, 2017
June 2017

near Voulgaréli, Epirus (Greece)

Πλατεία Βουργαρελίου – Ομαλή – Σελιό

Αυτή η πεζοπορική διαδρομή έχει ως αφετηρία την πλατεία στο κέντρο του χωριού. Διασχίζουμε τα στενά του χωριού περνώντας από της πέτρινες βρύσες Κρυστάλλω και Αρχόντω.
Βγαίνοντας από τον οικισμό περνάμε από την πηγή Λεπτοκαρυά και το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου. Στο μοναστήρι οι πόρτες είναι πάντα ανοικτές από ανατολή ηλίου μέχρι δύση. Βγαίνοντας από την πίσω πόρτα του μοναστηριού βρίσκουμε της πέτρινες βρύσες.
Περνάμε δίπλα από τις παλιές κατασκηνώσεις και ακολουθούμε την επαρχιακή οδό Βουργαρελίου – Κυψέλης. Στην πορεία μας θα βρούμε στον οικισμό Ομαλή την Δρακότρυπα, την Βρύση του Καπετάνιου και το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου.
Τα πρώτα 3,8km πορείας είναι κοινά με το μονοπάτι «Σταυρός-Πλατεία».
Στα 4.6km στα αριστερά βρίσκουμε τον αγροτικό/δασικό δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Διασχίζουμε το δάσος ελάτης και στα 5km συναντούμε ένα ξέφωτο ιδανικό για πικ-νικ.
Τα σημεία «Πανόραμα 1» και «Πανόραμα 2» έχουν υπέροχη θέα προς τον Αμβρακικό κόλπο.
Στο waypoint «Διασταύρωση-Στάβλος» κατευθυνόμαστε δεξιά προς τα κάτω.
Συνεχίζουμε στον δασικό δρόμο μέχρι να βρούμε δύο εγκαταλελειμμένα πέτρινα σπίτια.
Από το waypoint «Είσοδος στο δασικό μονοπάτι» μπαίνουμε στο δασικό μονοπάτι.
Στο σημείο «Καταρράκτης» βρίσκουμε στα αριστερά μας μικρό καταρράκτη.
Κατηφορίζουμε μέχρι το σημείο «Πανόραμα 3» με θέα προς το οικισμό Γιαννίτσι. Γυρνάμε μερικά μέτρα προς τα πίσω και μπαίνουμε στην «Στοά» που σχηματίζεται από κλαδιά δένδρων.
Στο σημείο «Γιαννίτσι» υπάρχει μονοπάτι που «κατεβαίνει» μέχρι τον οικισμό.
Ακολουθούμε το μονοπάτι δίπλα στο «Πέτρινο Τοιχίο» που μας οδηγεί στο σημείο «Γκρεμός» που είναι το μόνο που απαιτεί προσοχή σε όλο το μονοπάτι. Στη συνέχεια στο «Πουρνάρι» παρακάμπτουμε ένα δύσκολο σημείο περνώντας από μονοπάτι μερικών μέτρων που ανοίχθηκε μέσα από πυκνή βλάστηση.
Συνεχίζουμε κατηφορικά και συναντούμε το ρέμα «Τσιρλιάρης». Περνάμε απέναντι, ακολουθούμε το μονοπάτι και στα 9km βρίσκουμε τον αγροτικό δρόμο. Από ‘δω η πορεία είναι κοινή με το μονοπάτι «Βουργαρέλι Άρτας – Σελιό».
Σε αυτόν το αγροτικό δρόμο θα βρούμε δύο διασταυρώσεις στις οποίες συνεχίζουμε αριστερά. Μετά από 1000m χωματόδρομου βρίσκουμε το ξωκλήσι Αγία Τριάδα και μετά από 400m την Εθνική οδό Άρτας – Τρικάλων.
Στην επιστροφή μας στο Βουργαρέλι βρίσκουμε το Δασονομείο, τον Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου και το πέτρινο γεφύρι Νεραΐδογέφυρο.
Στην διαδρομή υπάρχει πόσιμο νερό σε όλες τις πέτρινες βρύσες που θα βρείτε (Κρυστάλλω, Αρχόντω, Άγιος Γεώργιος, Βρύση Καπετάνιου) και στην πηγή Λεπτοκαρυά.

Πέτρινη Βρύση Κρυστάλλω

Άγιος Νικόλαος

Εκκλησία Αγίου Νικολάου

Είσοδος στο δάσος

Στο σημείο αυτό αφήνουμε την επαρχιακή οδό Βουργαρελίου - Κυψέλης και μπαίνουμε στο δάσος σε δασικό δρόμο.

PictographPicnic Altitude 3,306 ft

Πικ Νικ

Πλάτωμα στο δάσος ιδανικό για πικ νικ.

Διασταύρωση - Σταύλος

PictographTree Altitude 2,970 ft

Κορμός

PictographRuins Altitude 2,982 ft

PictographRuins Altitude 2,891 ft

Πέτρινο Σπίτι 2

Είσοδος στο δασικό μονοπάτι

Στο σημείο αυτό αφήνουμε τον δασικό δρόμο και μπαίνουμε σε δασικό μονοπάτι.

Διασταύρωση μονοπατιού

PictographWaterfall Altitude 2,801 ft

Πανόραμα 3

Στοά

Η είσοδος μιας υπέροχης «στοάς» που σχηματίζουν τα κλαδιά των δένδρων.

Γιαννίτσι

Στο σημείο αυτό «κατεβαίνει» ένα μονοπάτι προς το Γιαννίτσι

Πέτρινο Τοιχίο

PictographRisk Altitude 2,255 ft

Γκρεμός

Γκρεμός. Η διάβαση πρέπει να γίνει με προσοχή

Πουρνάρι

Τσιρλιάρης

Ρέμα «Τσιρλίαρης»

Σελιό - Αγροτικός δρόμος

Στο σημείο αυτό αφήνουμε το δασικό μονοπάτι και συνεχίζουμε σε αγροτικό δρόμο. Υπάρχει μονοπάτι στο wikiloc.com με τίτλο «Βουργαρέλι Άρτας - Σελιό».

Στροφή

Πλατεία

• Photo of MandyTG
    MandyTG Oct 11, 2020

The first 5 km are following tarmac road, then some pleasant forest road and spectacular views. After turning into the forest trail the path became unclear & very over grown. At 7.5 km we had to turn back as the path was not possible to find and we felt unsafe to continue.

• Photo of Κύτταρο Τέχνης Τζουμέρκων
    Κύτταρο Τέχνης Τζουμέρκων Oct 11, 2020

Dear Mandy,
    First of all thank you for visiting Vourgareli. We hope you will have a great time in our village and in our area in general. Thank you for your comments, we will try to improve the signs for the path the soonest possible.
    Best regards
    Nikos

• Photo of So Gi
    So Gi Apr 5, 2021

Όμορφη διαδρομή! Το ελατοδάσος αλλά και η θέα απο τα υψώματα υπέροχη! Στο δασικό μονοπάτι σε ορισμένα σημεία το μονοπάτι δεν είναι ευδιάκριτο και δεν υπάρχει αρκετή σήμανση. Επίσης στο σημείο "Γκρεμός" είναι πολύ σαθρή η πλαγιά και ριψοκίνδυνο το να περάσεις απέναντι. Εμείς περάσαμε το σημείο αυτό σκαρφαλώνοντας πιο ψηλά μέτσα από τους θάμνους όπου ήταν πιο βραχώδες και ελαφρώς πιο σταθερό το "πέρασμα". Απο εκεί και πέρα δεν συναντήσαμε κάποια δυσκολία.