Volteta per Rojals (muntanyes de Prades)

Photo ofVolteta per Rojals (muntanyes de Prades) Photo ofVolteta per Rojals (muntanyes de Prades) Photo ofVolteta per Rojals (muntanyes de Prades)

March 19, 2024
March 2024

near Rojals, Catalunya (España)

Més avall en valencià

Itinerario corto y sencillo por los alrededores de Rojals. Prácticamente todo por pista.

Empezamos la ruta en el centro del pueblo y nos dirigimos a la iglesia. Nos asomamos, aunque no hay mucha visibilidad, al Mirador que está detrás de la iglesia (1) .

Desde la iglesia de san Salvador (2), al este, atravesamos el pueblo (3) y salimos por el otro extremo.

Pasado el aparcamiento, a la 1.ª bifurcación cogemos la pista a la izquierda (no he marcado waypoint) y a los 250 m en la segunda a la derecha (4).

Al poco nos topamos con el Árbol de la Font de Terrers (5); espectacular ejemplar de encina/carrasca.

Continuamos por la pista (6), en una bifurcación seguimos por la pista de la izquierda (7). Después, hacia el S (Cantacorbs) tenemos buenas vistas de las montañas de Prades a pesar de que no hay visibilidad (8).

seguimos por el camino (9), hacemos la última bajada (10).

Después de la segunda curva a la izquierda cogemos la senda (11). Hay un hito de piedras a nuestra derecha.

Se trata de un atajo por el bosque (12), con algún pino espectacular (13), que nos volverá a la pista después de unos 200 metros

Seguimos por la pista y después de dejar a la izquierda la entrada en una masía (nos ladran 2 perros) giramos también a la izquierda (14).

En un campo nos desviamos para tomar una foto del pueblo (15).

Pronto, después de una bifurcación del camino donde giramos a la derecha(16), tenemos ante nosotros la silueta del pueblo al que llegamos por el extremo de la iglesia (17).
_____________________________________________________________________

Itinerari curt i senzill pels voltants de Rojals. Pràcticament tot per pista.

Comencem la ruta en el centre del poble i ens dirigim a l'església. Traiem el cap, encara que no hi ha molta visibilitat, al Mirador que està darrere de l'església (1) .

Des de l'església de sant Salvador (2), cap a l'est, travessem el poble (3) i eixim per l'altre extrem.

Passat l'aparcament, a la 1a bifurcació agafem la pista a l'esquerra (no he marcat fita) i als 250 m en la segona a la dreta (4).

Al poc ens topem amb l'Arbre de la Font de Terrers (5); espectacular exemplar d'alzina/carrasca.

Continuem per la pista (6), en una bifurcació seguim per la pista de l'esquerra (7). Després, cap a migjorn (Cantacorbs) tenim bones vistes de les muntanyes de Prades a pesar que no hi ha visibilitat (8).

Seguim pel camí (9), fem l'última baixada (10).

Després de la segona corba a l'esquerra agafem la senda (11). Hi ha una fita de pedres a la nostra dreta.

Es tracta d'una drecera pel bosc (12), amb algun pi espectacular (13), que ens tornarà a la pista després d'uns 200 metres.

Seguim per la pista i després de deixar a l'esquerra l'entrada a un mas (ens lladren 2 gossos) tombem també a l'esquerra (14).

En un camp ens desviem per a prendre una foto del poble (15).

Prompte, després d'una bifurcació del camí on girem a la dreta (16), tenim davant nosaltres la silueta del poble al qual arribem per l'extrem de l'església (17).

1. Mirador de Rojals

Vistes cap al nord; hui no hi ha visibilitat però s’entreveu la neu dels Pirineus