Voltants de l'estany de Sant Maurici

June 26, 2012
June 2012

near Espot, Catalunya (España)

Una ruta plàcida circular al voltant de l'estany de Sant Maurici.

Des d'Espot s'arriba en cotxe fins al pàrquing del prat (o camp) de Pierró (prop de la cabana dels Vaquers), on es deixen els cotxes. Des d'aquí surt una pista que se segueix fins a l'estany (ara convertit en pantà) de Sant Maurici (els mapes del Google a hores d'ara encara en diuen de 'San Mauricio': que santa Llúcia els conservi la vista). Una mica abans d'arribar-hi es fa una parada a la font de Sant Maurici, sota mateix de la capella del mateix nom. L'aigua, tot i que és "no tractada sanitàriament", és d'allò més bona i fresca. Al cap de més de tres dies no s'ha registrat cap mal de panxa entre els qui n'han begut.

Es va vorejant l'estany pel camí de la dreta i alhora admirant la impressionant silueta dels Encantats en direcció xaloc-migjorn.

Quan s'arriba al salt de Ratera val la pena fer-hi una parada. Tot seguit el camí s'enfila força cap amunt --cal prendre-s'ho amb calma-- fins a arribar a l'estany de Ratera. Una mica més endavant, a l'estanyol de Ratera, ja es podria agafar el camí de tornada, però aquesta ruta que estic comntant va una mica més amunt, fins a l'estany de les obagues de Ratera, un bon lloc per fer-hi un àpat i descansar.

Un cop reposats, es refà el camí fins a l'estanyol de Ratera i s'emprèn la tornada passant pel mirador de Ratera: una vista de postal sobre l'estany de Sant Maurici i els Encantats. Quan s'arriba a la resclosa del pantà, es reprèn el mateix camí de tornada fins al pàrquing.

Traient el temps d'estar aturats, la durada de la ruta és d'unes 4 hores ben bones.