Photo ofVolta per la Serra de Llaberia (Mola Colldejou, Cavall Bernat, Miranda i Creu Llaberia, Mont-redon, Foradada Llaberia) Photo ofVolta per la Serra de Llaberia (Mola Colldejou, Cavall Bernat, Miranda i Creu Llaberia, Mont-redon, Foradada Llaberia) Photo ofVolta per la Serra de Llaberia (Mola Colldejou, Cavall Bernat, Miranda i Creu Llaberia, Mont-redon, Foradada Llaberia)

March 27, 2024
March 2024

near Colldejou, Catalunya (España)

Ruta circular des de Colldejou passant per:
- Salt de les Soques (1.2 km)
- Font del Bullidor (2.1 km)
- Cavall Bernat (3.0 km)
- Font de la Vaca (3.3 km)
- Mont redon (3.8 km)
- Portell de Madrocs (4.4 km)
- Creu de Llaberia (4.8 km)
- Canal del Roc (5.1 km)
- La Miranda (5.5 km)
- Roca Foradada (5.9 km)
- Lo Molló (6.4 km)
- Coll del Guix (7.0 km)
- Mola de Colldejou (8.3 km)
- Coll de Freginals (9.5 km)
- Bassa bombers (9.8 km)
- Collet Xuta (10.3 km)
- Colldejou (10.6 km)

Ruta circular espectacular que surt de Colldejou. Començaré pujant a l’únic cim que presenta dificultats tècniques, Cavall Bernat en el que cal pujar per una curta canal en la que trobarem una corda que ens ajudarà. Aquesta canal no es complicada, crec que la pot fer tothom. Després caldrà fer un curt flanqueig sobre roca, que pot fer una mica d’impresió a gent no acostumada als passos equipats, sobretot al baixar del cim. Aquest flanqueig ens portarà a una cadena de la que caldrà tibar per superar un tram vertical d’uns dos- tres metres. Superat aquest pas caldrà grimpar una miqueta per arribar a la zona més planera que ens deixarà al cim. Vistes magnífiques com totes les que tindrem en aquesta ruta. El descens ja es més complicat. Primer ens caldrà fixar-nos en les fites. Son les que ens guiaràn cap a la zona per la que hem grimpat abans i al pas de la cadena. Al arribar allà veurem que tenim uns bins metres de caiguada a sota nostre. Aqui ens podem trobar en que la gent poc acostumada a aquests tipus de passos s’espanti una mica. Es baixa bé, només es la impresió. El flanqueig també es veu més delicat de baixada que no pas de pujada. La canal no suposa cap mena de dificultat especial. En resum es tracta d’un cim que sense ser especialment complicat, tampoc es fàcil de fer.

Desprès de baixar del primer cim del día em vaig dirigir cap al segon, el Mont-Redon. Es tracta d’un cim que tė una forma molt definida que es distingeix clarament dels altre que hi ha a la Serra de Llabería, arribar als seu cim no es especialment difícil, nomès es tracta d’anar seguir un sender que es veu clarsment, marcat amb senyals de color blau que et porta pels passos més senzills per pujar-hi. Les vistes son molt maques, potser les millors de tota la jornada perquè pots veure el Cavall Bernat des d’una perspectiva que no tindràs en cap més cim.

Després del Mont-Redon ja em vaig dirigir sense cap mena de dificultat cap a la Creu de Llabería i a la Miranda de Llabería. Sempre tens senders fresats que t’hi porten però com que camines per una zona plana, en lleugera pujada, sempre els tens a a la vista.

Derés de deixar enrere la Miranda de Llabería vaig continuar més o menys arràn de cinglera per anar a veure la Foradada de Llabería a la que vaig arribar al cap de pocs minuts. Es tracta d’una bonica foradada que mereix se visitada si es camina per aqeusts indrets. Un cop vista vaig desfer el camí, dirigint-me de nou cap al vèrtex geodèsic de la Miranda. Ara ho vaig fer seguint les marwues blaves que hi ha cada pocs metres al terra. Aquestes marques em van dirigir al punt pel que baixaría de dalt de la cinglera per dirigir-me cap a la Mola de Colldejou

Es descens des de la cinglera es fa pel que sembla ( això es el que diu Open Street Map) per la Drecera d’en Ramon, que es un sender que baixa força dret, però sense que sigui complicat tècnicament, cap al Coll del Guix. A partir d’aquest coll comença la pujada cap a la Mola de Colldejou.

Per pujar a la Mola de Colldejou es pot anar seguint el GR-7 des del Coll del Guix o agafar un sender marcat amb pintura blava que va pujant pel costat de la cinglera de la Mola. Aquest va ser l’itinerari que vaig seguir fins arribar a dalt del cim. La Mola es espectacular doncs té una superfície de molts metres quadrats, amb les restes de la torre al seu punt més alt. Vistes molt bones a 360°, com no podia ser d’una altre manera al tractar-se d’un 100 Cims.

Desprès d’uns minuts caminant pel cim vaig començar el descens.Aquest el vaig fer per la Canal del Batllet. No recordo si alguna vegada havía baixat de la Mola per aquesta canal però em va sorpendre el majestuòs circ que forma la cinglera de la Mola en aquesta canal. Va ser la sorpresa del día perquè la vista que ofereix la Mola des d’aquí es realment preciosa, es tot un regal per la vista. Al cap d’uns km. sense res més a destacar ja vaig arribar a Colldejou per acabar aquesta interessant circular per la Serra de Llabería en la que he pujat a 3 dels cims que hi ha a l’extensa llista dels 100 Cims de la FEEC (Cavall Bernat de Llabería, Mola de Colldejou i la Miranda de Llabería)

Intersecció

Entro a tartera

Morral d'en Voltes

Cavall Bernat

Crestes de la seda?

Cap al Mont-redon seguint marques blaves

Mont redon

Collet Xuta

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Apr 3, 2024

¡Wow, amigo! ¡Qué viaje tan impresionante por la Serra de Llaberia! Las fotos son una verdadera obra de arte, ¡me han dejado sin aliento! Desde la majestuosidad de Mola Colldejou hasta la serenidad de Miranda i Creu Llaberia, cada rincón parece sacado de un cuento. ¡Definitivamente es una experiencia que no querré perderme!

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Apr 7, 2024

Gracias Jorditoms por tu comentario y valoración