Volta per Collserola des de Ripollet

Photo ofVolta per Collserola des de Ripollet Photo ofVolta per Collserola des de Ripollet Photo ofVolta per Collserola des de Ripollet

-68 ft
September 30, 2018
September 2018

near Ripollet, Catalunya (España)

Escapada matinera per fer cames a prop de casa. Sortim de Ripollet per agafar un antipàtic tram de la carretera N-150, fins arribar -just abans de creuar l'autopista per sota- a un indicador i pista a on dirigir-nos a mà dreta. Creuem també el tren per sota, in ens comencem a enfilar suaument per una pista que transcorre més o menys parale.la a la C-58. La autopista no es veu, perquè anem entre boscos, però s'escolta el rumor del trànsit.
A pocs metres arribem a la pasarel.la peatonal que creua la autopista.

Seguim pel carrer de "La Serra de Na Joana", passant per un barri de cases disperses, fins arribar a una fita on ens indica el PR-C 35. Fem uns metres de sender i creuem la Carretera de Cerdanyola. Seguint el sindicadors, ens dirigim al Mirador de la Estrella, sempre per pistes agradables amb pujades suaus i fàcils. Des de el mirador ens endinsem ja cap a Collserola, passant a prop del cementiri, per la "Carretera Alta de Roquetes", i creuant la Carretera del cementeri per dalt, a la altura de Can Rius. Pugem una mica més fins passar Can Ferrer, el punt més alt de la excursió. Aquest tram de pista ens ofereix les millors vistes de Barcelona. A partir d’ara baixem per pistes (només algun tram sender) esquivant i anant en molt compte amb les perilloses bicicletes. Ara hi ha una nova plaga: urbanites, cinquentons i panxuts, amb cares bicicletes elèctriques, que poc respecten als senderistes.

Caminant lleuger arribem i passem Can Catà i de seguida som a Cerdanyola, que en creuant el poble, el tren i la autopista, arribem a Ripollet. Realment, es una sort tenir a tocar de casa un entorn com Collserola.