Volta pels estanys dels Pessons

58 minutes
August 17, 2018
August 2018

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Com que el dia no pinta massa bé meterològicament parlant, optem per pujar fins al refugi amb l'autobús que pel "mòdic" preu de sis euros, anar i tornar, et permet de fer el trajecte.

Encara que segons algunes guies es recomana fer la volta començant pels estanys de la solana, nosaltres optem per pujar pel GR (GR7) que t més mala petja i crec que és millor fer-ho de pujada.

Tot el camí està marcat amb uns topos de color groc i com hem comentat la pujada també ho està com a GR. Així dons iniciem la marxa voltant l'estany Primer per la seva riba sud i just abans de girar deixem a la nostra esquerra el camí que puja cap al Montmalús.

Tot seguint l'itinerari ens trobem, per aquest ordre, l'estany Forcat, el Rodó, el del Meligar i un que no té nom. Just abans d'arribar a l'estany de les Fonts un pal indicador ens marcarà el camí de tornada. Aquí s'inicia, dons, el camí de tornada tot i que encara ens queda una mica de pujada fins al punt de la foto dels Estanys de la Solana.

Just tres minuts abans del Refugi ens descarrega al damunt un gran aiguat acompanyat de pedra i que ens fa veure que hem estat encertats de pujar amb el bus.