Photo ofVolta pel tossal d'Orriols, font de Peguera, Tuta i Castellar de N'Hug - 29 de Març 2024 Photo ofVolta pel tossal d'Orriols, font de Peguera, Tuta i Castellar de N'Hug - 29 de Març 2024 Photo ofVolta pel tossal d'Orriols, font de Peguera, Tuta i Castellar de N'Hug - 29 de Març 2024

March 29, 2024
March 2024

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Ruta circular des de Castellar de N'Hug passant per:

- Església de Santa Maria (0.3 km)
- Fonts del Llobregat (1.0 km)
- Om de Cal Pau Solana (2.5 km)
- Font de Peguera (3.6 km)
- Collet de les Saleres (4.9 km)
- Roc del Batlle (5.5 km)
- Cova de la Tuta (6.5 km)
- Font dels Torrents (6.9 km)
- Collada de l'Erola (7.2 km)

Aquesta és una excursió circular que permet diverses variants amb sortida i arribada a Castellar de n'Hug. La fem en sentit horari. Aquest cop no arribem a la Creueta perquè ens desviem en arribar al tossal d'Orriols, però vorejant-lo per l'altre costat, per la pista, s'hi arriba fàcil i ràpidament. Avui hem anat amb el Xavi i la Irina, i hem tingut el premi de trobar les dues primeres banyes de cèrvol de la temporada.

Sortim de Castellar en direcció les fonts del Llobregat, pel carrer de ca la Coixa. Poc abans, d'arribar a les fonts, un cop creuat el torrent, prenem un sender de drecera a mà dreta que ens porta de cap a la casa de colònies d'Orriols, passant pel Salt del Llop. Hi passem i seguim per sobre la pista en direcció O, prenent com a referència el filat elèctric, que el seguim més o menys per sota, tot pujant feixes en ziga-zaga. Arribem a la masia de cal Pau Solana, amb el seu om catalogat a l'entrada. Seguim la pista de l'esquerra amunt. Seguim pujant. Passem per la font de Peguera. Amb l'aigua de les darreres pluges, avui és el primer dia que trobem la font, ja que normalment està seca i és de difícil localització. Seguim la pista amunt i arribem a una cruïlla al peu del tossal d'Orriols. El camí de l'esquerre va a parar al coll de la Creueta, com us deia abans. Naltros seguim pel camí de la dreta i parem a esmorzar a la cabana de la Pleta Vella. Seguim fins al coll de les Saleres, que queda als peus del tossal. Seguim avall per un corriol que va bastant camp a través fins a creuar el torrent de la font del Boix i anem a trobar el sender que baixa de la Creueta per l'altre costat del tossal, marcat amb pintura blava, ja fins a Castellar. El seguim. Passem pel roc del Batlle, el forat de la Paella, el Plan Condal i la cova de la Tuta. Arribem a la font dels Torrents, que la veig rajar per primer cop des de l'estiu passat. Seguim el camí fins a l'Erola i Castellar.

Mirador de les Fonts del Llobregat

PictographMountain hut Altitude 4,292 ft

PictographTree Altitude 4,799 ft

Om i mas de Cal Pau Solana

Font de Peguera

PictographWilderness hut Altitude 5,616 ft

Pleta Vella

Photo ofCollet de les Saleres. Tossal d'Orriols Photo ofCollet de les Saleres. Tossal d'Orriols Photo ofCollet de les Saleres. Tossal d'Orriols

Collet de les Saleres. Tossal d'Orriols

Photo ofRoc del Batlle i forat de les Fanxingues Photo ofRoc del Batlle i forat de les Fanxingues Photo ofRoc del Batlle i forat de les Fanxingues

Roc del Batlle i forat de les Fanxingues

PictographCave Altitude 5,430 ft

Forat de la Paella

Plan Condal

PictographCave Altitude 5,231 ft

Cova de la Tuta

Finalment torna a sortir aigua!!👍😍✊