Volta pel Moixeró. Cap de la Boixassa

Photo ofVolta pel Moixeró. Cap de la Boixassa Photo ofVolta pel Moixeró. Cap de la Boixassa Photo ofVolta pel Moixeró. Cap de la Boixassa

February 27, 2022
February 2022

near Pedra, Catalunya (España)

Senzilla ruta circular, que ens porta del refugi Cortals d'Ingla al de Sant Jordi, travessant la carena central del Cadí Moixeró.

Com ens sobra temps, ens aventurem a grimpar per una canal per fer cim a la roca de la Boixassa, un petit massís rocós a l'oest del Refugi de Sant Jordi. Per aquesta grimpada, valoro la ruta com a Moderada.

La ruta, tot i la curta distància, és força variada en quant a paisatge i en quant a desnivell, doncs fem ascensos i descensos en diverses ocasions. Segons la vessant on ens trobem, tenim vistes espectaculars cap al Pirineu andorrà, català i francés, o, vistes cap al Pedraforca o el Cadí.

Fem la ruta en ple hivern, amb una escassetat de neu que presagia un futur poc esperançador per al Pirineu. Tot i la poca neu, en el descens final resseguim un sender que ens obliga a posar els peus al bell mig d'un torrent que, en aquestes èpoques, és més aviat una pista de gel. Ens toca saltar de roca en roca i jugar-nos-la, patinant sobre glaç en alguns trams. Es pot evitar, tornant pel sender pel que hem pujat des de Cortals d'Ingla.

PictographMountain hut Altitude 5,270 ft

Refu lliure a l'hivern, amb matalassos i ben aïllat. Guardat a l'estiu. Agafar PR.

Cap de la Boixassa (1819m)

Recte

Coll de Vimboca

• Photo of haddok
    haddok Nov 12, 2022

La baixada per la tartera "déu ni do"