Photo ofvolta pel mas del llosar, alfonso, el juncar i el mas de gual des dels cami de llucena a araia Photo ofvolta pel mas del llosar, alfonso, el juncar i el mas de gual des dels cami de llucena a araia Photo ofvolta pel mas del llosar, alfonso, el juncar i el mas de gual des dels cami de llucena a araia

4 hours
April 17, 2019
October 2018

near Araya, Valencia (España)

Ruta circular que des de dalt d'Araia (pàrquing de la zona d'escalada) puja per les Calçades al mas del Llosar, continua pel mas d'Alfonso i la font de la Calitja a buscar el pas real d'Aragó i baixa pel pas fins al Juncar on l'abandona i segueix el pas del mas de Gual pel collet de les Pedroses al mas de Gual retornant al punt d'eixida.
Llevat d'un curt tram sense camí clar (però fàcil) la resta és tot per sendes clares i netejades que discorren per vells camins o passos ramaders. De fet tot el camí (fins i tot quan sembla que no hi ha) es va seguint antics passos i camins, tots de domini públic.
Més informació a l'enllaç.

collet de panero

Lloc per a aparcar tres o quatre cotxes i on solen aparcar els escaladors que s'acosten a les parets del barranc del Llosar. Cal eixir per la senda que mou cap a l'oest, camí de les Calçades, i que puja entre el barranc del Llosar i el del Salt del Cavall.

carretera argelita

Cal seguir a l'esquerra uns metres per la carretera i agafar la primera pista a l'esquerra (que té una cadena) i baixa cap al barranc del Llosar. Des d'ací una senda baixa a la dreta al barranc del Salt del Cavall.

font del llosar

Per dalt de la font passa el camí de Llucena a Argelita que puja al coll de les Pedroses i continua per les Pedroses al mas del Moro (i més enllà cap a la Laguna d'Argelita).

mas del llosar

Cal travessar el mas i eixir per les cases de dalt on s'agafa el camí del mas d'Alfonso.

PictographRuins Altitude 2,533 ft

mas d'alfonso

El camí continua per la dreta del mas.

PictographMonument Altitude 2,503 ft

pou del mas d'alfonso

Pou de grans dimensions fet de pedra seca. Una escala baixa per l'interior.

font de la calitja

No massa recomanable per a beure les persones.

el batanero

Encreuament de camins on hi ha les ruïnes de la casa del Batanero. Per davant de la casa mou la pista a la Reduela i per davant passa el camí (o pas) real d'Aragó que puja de la Plana a Penyagolosa. Cal seguir-lo a l'esquerra.

esquerra

Retallem per un senderol que segueix (aproximadament) el pas del mas de Gual. El sender es va perdent però es passa bé fins al collet de les Pedroses.

PictographCave Altitude 2,402 ft

crebada

Cal anar atents per no caure als avencs.

PictographRuins Altitude 1,677 ft

mas de gual

Dalt del mas està el pou del mas de Gual. Des del mas continua pista i més avall es bifurca seguint la de l'esquerra que baixa a travessar el barranc del Llosar pels Cauets.

PictographFountain Altitude 0 ft

el juncar

Font quasi seca i masos arreglats. Cal seguir la pista que mou per davant dels masos i que entra a les Pedroses.

coll de les pedroses

Pas del camí de Llucena a Argelita en el tram que va del Llosar a les Pedroses i mas del Moro. Cal seguir per l'altra banda del coll per on passa l'assegador del mas de Gual on hi ha una senda que el segueix.

PictographIntersection Altitude 0 ft

cami del mas de gual

Cal seguir a la dreta sense senda clara però amb algunes fites. La pista continua a la carretera d'Argelita prop del mas del Llosar.