VOLTA PEL CAMÍ DELS PESSONS (19ESTANYS)

Photo ofVOLTA PEL CAMÍ DELS PESSONS (19ESTANYS) Photo ofVOLTA PEL CAMÍ DELS PESSONS (19ESTANYS) Photo ofVOLTA PEL CAMÍ DELS PESSONS (19ESTANYS)

August 5, 2013
August 2013

•   4.7 5 Reviews

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Bona ruta per veure estanys, amb aquest trak fins a 19 peró diuen que n'hi a 30 en la mateixa montanya.

Comencem la ruta a l'aparcament de les pistes d'eski de Grau Roig, pugem per una pista d'eski i un tros amunt ja comença el corriol que seguirem en tot el recorregut.
No te pérdua perqué és un sol corriol bastant ven marcat.

Dels 19 estanys només 6 dels 8 primers es consideren estanys, l'estany Primer, l'estany Forcat, l'estany Rodó, l'estany del Meligar, l'estany de les Fonts i l'estany del cap dels Pessons.

Els altres no es consideren estanys perqué no son prou grans, peró per mi els estanys de més amunt en aquesta época de l'any son més bonics que els 3 primers estanys, ja que els primers l'aigua estar molt tapada per vegetació encanbi els de dalt l'aigua es molt neta.

La ruta estar feta amb la meva filla de 6anys , el meu fill 11 anys i la meva dona.
la meva dona i la filla pujan fins l'estany de les Fonts (el 7 del moment) i amb el meu fill pugem un tros més amunt fins una petita glasera a tocar neu. (Pugem seguin el mateix camí que porta fins un refugi)
Un cop toquem neu, sortim del camí i aném fins l'estany del cap dels Pessons i 2 més que no es consideren estanys peró que són molt guapos i tornem cap a l'estany de les fonts on ens esperen per dinar.(Quan sortim del camí per veure els 3 estanys o fem saltan per sobre les pedres buscan el millor camí posible, no es gaire recomenable peró val molt la pena)

Després de dinar fem tots plegats el camí de tornada. Tornem per un altre camí que estar indicat amb un rétol. Aquest camí no estar tant marcat perqué no passa tanta gent peró seguint les pintures grogues i les fites es segueix bé.
Portem 10 estanys i a la tornada en veiem 9 més, fins arribar al primer estany, on hi ha el refugi del pessons, on fem una consumició per agafar forças per fer l'últim tram fins a l'aparcament de Grau Roig.

Ruta amb moviment 4h apox.

• Photo of nukllampec
    nukllampec Aug 6, 2013

Vaig tucar neu al mes d'Agost ALUCINANT

• Photo of Adorca
    Adorca Aug 9, 2013

19 llacs!? Molts no? Què bonic que déu ser! Hi ha molta vegetació per aquell indret?

• Photo of DACAMA
    DACAMA Aug 10, 2013

Com pots veure a les fotos és el paisatge tipic de les cotes altes.
    Peró per aixó no deixa de ser molt bonic.

• Photo of Sergi Aguila
    Sergi Aguila Nov 7, 2013

Moltes grácies per compartir la ruta, la vam fer ahir (un tram), va ser espectacular! Recomanable 100%

• Photo of DACAMA
    DACAMA Nov 8, 2013

En aquesta època deu fer una mica de fred. La mainada al mes d'Agost es van banyar en un estany. Mira si és espectacular que tinc ganes de torna-hi jaja

• Photo of Sergi Aguila
    Sergi Aguila Nov 8, 2013

La veritat es que s'estava molt bé, está essent un Novembre molt bó en quant a temperatures. Aixó si, vaig ficar la ma a l'aigua i feia un mal... jejeje... Es increible, per tornar-hi!!!!

• Photo of Jordi Matamoros
    Jordi Matamoros Sep 1, 2014

Ruta d'un entorn fantàstic!.

• APuigC Aug 27, 2020

Ruta fantàstica!!
    Vistes espectaculars a 360 graus gairebé tota la ruta.
    La baixada des de la cota més alta de la ruta fins l’Estany de les Fonts l’hem fet desfent el camí de pujada, no hem trobat el que vau seguir en aquesta