Volta part baixa vall Angostrina

September 19, 2021
September 2021

near Angostrina, Occitanie (France)

Des de l'aparcament de l'altre costat de l'església d’Angostrina (plaça del Foyer) es va direcció Targasona i es creua el riu Angostrina pel pont de la carretera. Tot just passat el pont s'agafa el carrer de la Filatura que es troba tot seguit (marques vermelles i grogues). La filatura funcionava fins als anys 60 quan amb la confecció industrial va deixar de ser competitiva. Del 64 al 69, expliquen, la Cerdanya es va buidar (almenys la francesa). Havia ofert teixits per molts pobles de la Cerdanya.

Seguint el carrer de la filatura amunt acaba en un sender, seguint les mateixes marques vermelles i grogues es va pujant per damunt de la Part Petita del poble d'Angostrina. Més amunt va girant cap a la vall i enfilant-se en direcció a la central Themis. Les vistes són molt bones. Es van veient els blocs de granit característics de la zona fins que s'arriba a la part alta, un camí va a trobar la central Themis, un altre s'endinsa a la vall d'Angostrina per més amunt i el més fàcil és una pista que planeja per la mateixa vall. Agafem aquest, que segueix una canyeria d'aigua i planeja per sobre la vall.

Trobem un encreuament amb una pista a mà esquerra que baixa a creuar el riu d’Angostrina. Seguim endavant fins a una petita presa d’aigua i central (barraca de Prat Carrera). Aquí trobem el camí de la vall d’Angostrina que va des del poble fins a la Bollosa. Agafem aquest camí en direcció al poble. S’arriba a Sant Martí d’Envalls, ermita romànica. Aquí hi ha la pista que porta al poble d’Angostrina, nosaltres agafem la pista que puja fins a uns prats de bestiar. Un cop als prats la pista gira i segueix cap a les muntanyes de Coll Roig. Nosaltres seguim recte en direcció Angostrina. Seguim un camí al costat d’un rec. Passem per la cabana de n’Artiga, bones vistes. El camí va baixant cap a les Escaldes. En arribar a un dipòsit d’aigua deixem el camí que baixa i seguim recte per una pista que ens porta al poble. Hi arribem per dalt, seguim un camí amb marques vermelles i grogues que voreja Angostrina per dalt, passem per l’esglesia romànica de Sant Andreu, la més antiga, i baixem a l’aparcament on hem començat.