Volta muntanya d’Alp

April 4, 2021
April 2021

near Alp, Catalunya (España)

Recorregut circular per la muntanya d'Alp.

Al punt de partida es pot arribar en cotxe des d'Alp, hi ha una petita explanada on caben 4 o 5 cotxes.

La primera part consisteix en seguir la pista, que comença amb arbres de fulla caduca i mica en mica ens anem adentrant al bosc de pins i avets. Passem la Pletassa (on hi ha els cartells d'avís d'abelles) i la Font de Maimona i un cop passem el torrent de la Berengueda, comença la segona part.

Aquesta part es fa tota pel mig del bosc, pujant en paral·lel al torrent (el deixem a ma dreta). No vam trobar cap camí (pensavem que hi havia un), així que vam haver de treballar la orientació, però amb el torrent sempre et pots orientar. Pel tipus de terreny i la seva inclinació, és la part més complicada de la ruta, tota una pujada que arriba fins a un camí que continuarem fins arribar a l'hotel Alp. Aquí acaba l'ascens.

La tercera part es tota en baixada, anem camí de la depuradora, i després agafem la pista que porta fins a la bassa d'aigua. Des d'allà haurem de buscar un camí marcat amb una franja blanca y vermella. Aquest camí ens portará tot de baixada fins a la pista de la primera part, molt a prop del punt de partida.

Nosaltres anàvem amb un nen, i vam badar molt a la segona part (primer buscant la pista, després buscant el millor pas, descansant, etc), la ruta es pot fer tranquil·lament en una hora i mitja.