Volta Gorguja Petita greccerdanya

December 8, 2023
December 2023

•   4.5 2 Reviews

near Sainte-Léocadie, Occitanie (France)

Volta Gorguja Petita, avui l'hem pogut fer ni la climatologia ens ho ha impedit.

Sortim d'un barri de Santa Leocadia- palau santa Llocaia, Hameau de Palau. Anem cap al rec de la jaça dels forcats fins a la bassa gran del rec. Vigilar filats i passar per costats camps.Anem a un camí que és diu el carrer de conssellabre . Després un desviament a la dreta que ens porta a mas jonquer un mas important antigament de dominava tot l'entorn.Seguim la pista fins arribar a Gorguja petita on podem observar una Esglèsia que forma part d'un mas.Sortim del poble i a uns 300 m a la dreta i tornem cap a palau de santa leocadia i podem observar un antic safareig a mà esquerra abans acabar la ruta i a mà dreta una bassa petita i acabem al mateix aparcament que em començat.

Al llarg del camí hi han marques grogues i blaves però no hem trobat que sigui res oficial.

Hem trobat direcció Mas jonquer el Circuït inclusiu sumant capacitats 1a llívia.Surt de llivia i acaba al mateix lloc. La va fer l'Eduard Jornet.Hi han varis circuïts.

Estatge montà.

Avui hem vist freixes, bedolls i moltes gaverneres,castanyers,etc.

Els núvols, estrats i altocumuls,etc.

Avui ruta ideal per persones que no poden fer desnivell tot i que l'inconvenient és que hem fet unes estones d'asfalt. Als llocs de pista avui moll i enfangat.

Una ruta que no havia fet mai i he descobert el poble de Gorguja petita i moltes altres coses.

Passeijada matinal de divendres pel pla de la Cerdanya.Unes vistes 360 graus espectaculars.

Avui 8 persones i un gos el donut.

Avui explicació de la Rosa canina o roser silvestre i llegenda i moltes altres explicacions dels participants i monitors d'excursionisme.

Santa Leocadia a França,al sud i una ruta que també passa per Gorguja Petita que pertany a Terme Llívia.Enclavament de llívia.Cerdanya, Catalunya.

Avui molt bon dia núvol.però ha sortit el sol.

Molts filats vigilar i 2 basses molt boniques.Avui ocells no però a l'època ple d'aus.
Si em passat pel camp per un costadet sense xafar res plantat.

Hem vist vaques.

Hem vist corbs i una merla.

També em vist rastres de fagina i hem pogut observar el fruit de la rosa canina que els dóna vitamina c per l'hivern.

Asfalt

Gorguja petita

Poble

Esglèsia de l'antic mas

Gorguija petita terme de llívia

Camí

Panoràmica

Vistes

Gent que destrossa la natura

Foto de grup

Casa rural -gite

Freixa

Rec de la jaça dels forcats

Font safareig

1700 aprox

• Photo of josepuigcerda
    josepuigcerda Dec 8, 2023

El temps ens ha acompanyat i hem pogut veure el baix nivell de la bassa, exemple clar de la sequera.

• Photo of SòniaMas
    SòniaMas Dec 8, 2023

Moltes gràcies per la ruta i pels que ens heu acompanyat.

• Photo of Joaquim Delgado Belmonte
    Joaquim Delgado Belmonte Dec 8, 2023

Un bon passeig de bon matí, i com sempre la companyia molt agradable i formativa.

• Photo of SòniaMas
    SòniaMas Dec 8, 2023

Gràcies a tu també anem sumant entre tots en l'aprenentatge.