Volta als llacs Restanca, Mar, Tort de Rius i Rius

Photo ofVolta als llacs Restanca, Mar, Tort de Rius i Rius Photo ofVolta als llacs Restanca, Mar, Tort de Rius i Rius Photo ofVolta als llacs Restanca, Mar, Tort de Rius i Rius

August 16, 2018
August 2018

near Garòs, Catalunya (España)

Aparquem al Pont de Ressèc i agafem el primer taxi de les 9 h. A les 10 h ja estem el refugi Restanca i a les 11 h ja veiem l’estany de Mar. Bones vistes en aquesta pujada. Vorejar l’estany de Mar es llarg i hi ha pedres que fan anar a poc a poc. La pujada al Coll de l’estany de Mar és forta i hi ha trams on s’ha de grimpar... Molt millor fer-ho de pujada que de baixada! Vistes fantàstiques durant tota la pujada. Un cop a dalt ja veiem els estanys Tort de Rius i Rius. Decidim baixar i dinar el més a prop possible de l’estany de Rius. Dinem amb vistes a l’Aneto, que sembla allà mateix. La baixada es llarga, però amb camí marcat i sense problemes. Arribem a Pont de Rius a les 18:30 h i ja no tenim taxi. Continuem baixant fins a Pont de Ressèc.

• Photo of Jordi_Nadal
    Jordi_Nadal Aug 7, 2020

Nosaltres hem sortit de la Restanca i hem tornat a pont de Ressèc. Tot i això és una excursió llarga i no cal deixar-se portar només pel desnivell. Seguir l'estany de Mar i el de Tort és molt lent perquè tot el camí es fa per blocs.
    La pujada a la Colhada deth Lac de Mar té algun tram descompost i cal anar amb compte. Tal i com diu Eduard1, molt millor fer-ho de pujada, perquè de baixada i amb motxilla gran pot ser molt delicat.
    El paisatge, les vistes, les solitud... impressionant.