volta als estrets del riu llucena per la casa nova i les roques llises

Photo ofvolta als estrets del riu llucena per la casa nova i les roques llises Photo ofvolta als estrets del riu llucena per la casa nova i les roques llises Photo ofvolta als estrets del riu llucena per la casa nova i les roques llises

August 2, 2019
January 2019

near Capicorp, Valencia (España)

Ruta que fa la volta als Estrets del riu Llucena aprofitant les sendes netejades pels amics dels Camins de Ferradura de Llucena.
Eixint des del naixement del riu continua riu amunt fins a la cantera (l'antic Castell Follet), puja cap a la Casa Nova a la falda de la Lloma Bernat on agafa la senda, oberta de fa poc, que fa la volta per baix de la Lloma fins a la Moleta (tan recentment que ens trobem amb els "amics" netejant la senda encara). No arribem a la Moleta perquè al Pla de Valero trenquem a l'esquerra per una senda que baixa al riu de Llucena a l'altura de l'Estret i puja per l'altra banda cap al mas de les Roques Llises.
Des de les Roques Llises seguim el camí d'Arminyà que passa per l'ombria d'Otrelles i des d'Arminyà continuem cap al mas de Bernús passant pel mas del Vincle i baixem al riu pel camí de la Fos, baixant pel mas de la Fos al riu de Llucena i novament per dins del riu fins al naixement del riu.
Més informació a l'enllaç.

NAIXEMENT DEL RIU

Fins ací la pista sol estar en condicions. A partir d'ací no sol ser transitable per a vehicles. Cal seguir riu amunt a peu.

CAMI DE LA FOS

Seguim per dins del riu. La tornada serà per l'esquerra.

VOLTA DEL CASTELLET

Cal seguir a la dreta cap a la Casa Nova. Esquerra puja el cami d'Arminya per PR:

LA CASA NOVA

Esquerra per l'era del mas seguim el cami de la Moleta. La pista puja al mas del Collet (i continua a la Foixenta) per on passa el camí de Xodos que va per dalt de la Lloma.

POU ROSSELL

Amb aigua pero poc fiable.

EL TORNERO

Penya del Tornero: dalt nostre.

ROCA TRENCA

Crebadal de roques que donen fe que es va trencar.

PLA DE VALERO

Cal continuar a l'esquerra baixant a l'Estret. Recte continua a la Moleta i el Pou de l'Assor.

ESTRET

Cal seguir per l'altra banda del riu amunt cap a les Roques Llises. Esquerra al Castell Follet travessant l'Estret, dreta al Pou de l'Assor i mas de Llamba per dins del riu.

LES ROQUES LLISES

Dreta a la Noguereta pel pou del mas, per dalt del mas puja a la Carrascosa, recte entra a la Fontassa. Nosaltres seguim cap a Arminyà.

OMBRIA OTRELLES

Seguim a l'esquerra cap a Arminya. Dreta puja a Otrelles i la Fontassa.

MAS ARMINYA

Dreta seguint PR cap al Vincle, esquerra baixa al riu a la Volta del Castell Follet o la Pedrera.

MAS DEL VINCLE

Seguir recte, dreta al Polit i la Font Blanca pels Bassis.

MAS DE BERNUS

Cal agafar el cami de la Fos per l'esquerra passant per dalt la font del mas.

PictographRuins Altitude 2,441 ft

MAS DE LA FOS

RECTE

Esquerra al pla del Perol i al riu, dreta a la font podrida.