Volta al Mont Perdut des de Pineta

2 days 20 hours 48 minutes
September 5, 2022
August 2022

near Espierba, Aragón (España)

Ruta de 3 dies per la banda est de l'alta ruta dels perduts, travessant pel circ de Gavarnie fins el refugi de Serradets.
Equip: Pedro, Sara, Germán, Maria Gabarda, Juanjo, Carme, Mar i Bernat

Etapa 1: Refugi de Pineta - Refugi d'Espuguettes
Aprox.: 18 km en 8 h., D+1700m, D-950m

Els punts més complicats es troben en els últims metres de pujada al refugi de Tucarroya (no guardat) i els primers metres posteriors de descens, ja que la pendent és forta i hi ha pedres soltes. Amb terreny humit pot resultar complicat. Aquest tram és evitable si s'escull una alternativa a l'est, amb menys desnivell, el port Nou de Pineta o de Lera.

Etapa 2: Refugi d'Espuguettes - Ref. Serradets - Pic Taillón (3144m) - Ref. Serradets
Aprox.: 14.5 km en 8 h., D+1600m, D-1050m.

L'ascenció al Taillón és opcional, relativament senzilla. De no fer-la, la etapa es queda en 8.5 km (D+1050, D-500) que es pot fer durant el matí. Això sí, per arribar al refugi caldrà pujar per les Escales de Gavarnie, un tram que requereix utilitzar les mans en petites grimpades. En aquest punt, el GPS pot haver-se desviat un poc; tanmateix, la ruta és evident amb fites i "H" pintades.

Etapa 3: Ref. Serradets - Ref. Góriz - Ref. Pineta
Aprox.: 20.6 km en 9:30 h., D+1050m, D-2200m

Jornada llarga que inicia amb 30 minuts de forta pendent positiva fins la Bretxa de Roland. El pas dels Sarrios, equipat amb cadenes a causa de l'exposició, l'evitem agafant l'alternativa de l'oest, més senzilla però de vegades menys evident, on cal seguir les fites per no fer esforç extra en la zona dels blocs de pedra. Amb bona visibilitat, el tram no presenta problemes en quant a orientació. Nosaltres van fer un petit tram de camp a través per trobar la senda més marcada.
Després del refugi de Góriz escollim anar per la faja de las Olas, que recorre uns pocs km relativament exposats a uns 2600m. Té un pas equipat amb cadenes que pot resultar difícil per a persones amb vertigen. En aquest cas, es pot prendre la ruta alternativa per baix, pel barranc de la Fuen Blanca. És una alternativa més senzilla però amb més desnivell tant positiu com negatiu.
Una vegada en el coll d'Añisclo, ja només queda un descens molt pronunciat però sense massa complicació, que a nosaltres ens va costar poc més de 2 hores.

*Creiem que el desnivell total és aprox 4350m, i no 4900m.