Volta al llac de Montoliu pel port d'Urets, des de la cabana de Callaus.

Photo ofVolta al llac de Montoliu pel port d'Urets, des de la cabana de Callaus. Photo ofVolta al llac de Montoliu pel port d'Urets, des de la cabana de Callaus. Photo ofVolta al llac de Montoliu pel port d'Urets, des de la cabana de Callaus.

August 13, 2022
August 2022

•   5 2 Reviews

near Baguerge, Catalunya (España)

Agradable ruta i que si es completa amb la pujada al Pic Mauberme és espectacular.
Aquest recorregut destaca sobre tot per les magnífiques vistes del llac de Montoliu.

Hem anat amb 4x4 fins la cabana de Callaus (o Calhaus). També es pot pujar una mica més amunt. No és massa recomanable pujar en cotxe "normal", tot i que hem vist un parell que ho feien...
A l'inici hem preferit seguir per la pista (poc després hi ha un corriol que puja directe, però no l'hem agafat) fins una cruïlla amb un pal indicador (i uns cuants 4x4 aparcats als voltants).

El camí és fàcil de seguir, i va guanyant alçada amb unes amples ziga-zagues. Mé6endavant hi ha un tram que s'empina amb força, peròpoca estona. Aviat arribem al magnífico llac de Montoliu. Una breu parada i seguim cap amunt. Poc després d'un fals collet hem dubtat quin camí seguir... hem optat pel que ens semblava més fàcil i, aviat, hem recuperat el bon camí.

Una mica més amunt, hem deixat el camí al Mauberme i hem anat a buscar el camí de port d'Urets, també conegut com Camí del Ferro per les explotaciones mineres que hi havi. Al Port d'Urets destaca una cabana molt ben "possada" amb estufa i claraboia.
El camí segueix pel trajecte que feien servir les vagonetes i atravessa en 3 punts la muntanya per tres curts túnels.

De seguida arribem a les restes dels edificis miners i algunes boques de mines abandonades..
Un curt descens ens ha portat a un camí, marcat com GR, que ens ha portat de nou al llac de Montoliu acabant la seva circunvalació.
Hem seguit el camí de pujada fins el cotxe al costat de la cabana de Callaus.

Cabana de Callaus

PictographLake Altitude 7,937 ft

Llac de Montoliu

PictographLake Altitude 8,447 ft

Cabana del Port d'Urets.

Passava una vía amb vagonetes.

Pal. Dreta

Restes explotacions mineres.

PictographLake Altitude 8,047 ft

• Photo of Rosa Saura
    Rosa Saura Aug 17, 2022

Chus59, que ruta tan variada, llac, pic, mines i vistes amb muntanyes folrades de verd.
    Preciós!!
    Gràcies per compartir-la

• Photo of chus59
    chus59 Aug 17, 2022

Sí, i si puges al Mauberme ja és de "traca i mocador".
    Moltes gràcies Rosa pel teu comentari i valoració.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Sep 6, 2022

QUE CHULLOOOOOOOOOOOOOO, me encanta la del refugio con la chimeneaaaaaa

YO QUIEROOOO SERRR COMO TUUUUUU pero mi mujer no me dejaaaa jajaja

• Photo of chus59
    chus59 Sep 7, 2022

La cabaña nos sorprendió... no esperabamos que estuviera tan bien acondicionada.