Volta al Gran Paradiso. Etapa 3: Refugi Benevolo-col Rosset-Refugi Savoia

Photo ofVolta al Gran Paradiso. Etapa 3: Refugi Benevolo-col Rosset-Refugi Savoia Photo ofVolta al Gran Paradiso. Etapa 3: Refugi Benevolo-col Rosset-Refugi Savoia Photo ofVolta al Gran Paradiso. Etapa 3: Refugi Benevolo-col Rosset-Refugi Savoia

August 18, 2018
August 2018

near Thumel, Valle d’Aosta (Italia)

Tercera etapa de la volta al Gran Paradiso que vaig fer el dia 6 d'agost de 2018 que uneix els refugis Benevolo i Savoia passant pel coll Rosset. Se surt del refugi Benevolo per pista fins que a la primer corba es pren el camí 13A que puja i després flanqueja fent un angle de 90 graus per buscar la vall de la Grand Vaudalaz. A partir de la cota 2400 m es puja de valent fins assolir el coll Rosset per un camí precari. Es diu coll Rosset perquè dalt de tot el terreny té un to groguenc. Es baixa el coll per l'itinerari 3C que ens permet gaudir de la conca dels llacs de Chavaney, Leytà, Rosset i Nivolet fins arribar al refugi Savoia. Pel camí també vam trobar flors de neu. Des del meu punt de vista el sentit amb el que vam fer el coll Rosset és el correcte. És a dir pujar pel vessant del refugi Benevolo i baixar pel del Savoia, donat que com he comentat abans el camí d'accés pel vessant del Benevolo és més exigent.