Volta al castell del Montgrí

October 22, 2023
October 2023

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Ruta circular on sortim del pàrquing de Torroella de Montgrí per pujar fins al coll de Santa Caterina seguint marques de GR. Un cop al coll seguim la carena cap a l'esquerra. El camí no està marcat, hi ha alguna fita i anem seguint l'itinerari més obvi.

Passem pel Puig Rodó i ja de baixada anem a trobar la pista que porta a Santa Caterina. La creuem i seguim un caminet que passa per unes oliveres per pujar de nou a la carena enfilant una petita vall. Aquí hem trobat una batuda de senglar, però seguint el camí no hi ha hagut problema després de parlar amb els caçadors que ja recollien.

Seguim un camí ample que de cop s'acaba i seguim el corriol que continua a mà esquerra i que ens fa pujar i baixar fins al Montplà. De nou baixem i ja enfilem cap al castell per un tram més pedregós i amb algun tram molt curt de grimpada. En aquest punt la pedra està força gastada i moll pot ser complicat.

Sortim al castell i baixem de nou pel GR fins al pàrquing.

Gairebé tot el camí es fa per terreny pedregós on sovint cal avançar a poc a poc amb el desgast de turmells i genolls que comporta.

Dades del Base Camp:

- Distància: 11,6 km
- Desnivell: +/- 676 m
- Temps: 4:23h
- IBP Index: 67 (taronja)