Volta a la serra de Bèrnia, passant pel Forat i el Fort de Bèrnia

Photo ofVolta a la serra de Bèrnia, passant pel Forat i el Fort de Bèrnia Photo ofVolta a la serra de Bèrnia, passant pel Forat i el Fort de Bèrnia Photo ofVolta a la serra de Bèrnia, passant pel Forat i el Fort de Bèrnia

March 30, 2023
March 2023

near Bernia, Valencia (España)

Espectacular ruta per la serra de Bèrnia, amb sortida des de les Cases de Bèrnia, per anar cap a la font de Bèrnia que raja força i tot seguit començar a pujar amb alguns petits trams que ens han obligat a fer servir les mans per ajudar-nos a pujar però sense cap complicació.

Abans d'arribar al Forat, hem gaudit sempre de bones vistes durant la pujada, doncs hem pogut reconèixer la Marina Alta, amb el parc natural del Montgó, la serra de la Solana i la badia de Xàbia, i a més, hem anat passant per diferents balmes o coves, anomenades sesters.

En arribar al "Forat", ens veiem obligats a arrossegar-nos per un petit tram de cova, fins que arribem a l'altre cantó de la serra de Bèrnia, on s'obre una gran cova, des de la que podem gaudir d'imponents vistes sobre la Marina Baixa, la badia d’Altea i Benidorm, la Serra Gelada, el Puig Campana i la serra d’Aitana.

Desprès de fer fotos i reposar una estona, reprenem la marxa, baixant per trams pedregosos de tartera fins arribar sobre les cases del Runar (un altre punt d'accés a aquesta caminada), on encarem la pujada al fort de Bèrnia. Seguim pujant, fins arribar al desvio per pujar al cim (que nosaltres no fem) i arribem al coll de l'Orenga, on anem a l'esquerra per anar davallant, tot gaudint de grans vistes, fins arribar al punt de sortida.

El Fort de Bèrnia.-
El castell de Bèrnia, també anomenat Fort de Bèrnia, està situat entre els penya-segats i al peu de les crestes de la serra de Bèrnia, en el terme municipal de Callosa d'en Sarrià.
Actualment, es poden contemplar encara les restes de la seva planta, el fossat i el sistema d'accés, així com una part de les estructures d'habitació. Té doble emmurallament, amb un fossat sec entre l'exterior en forma d'estel de quatre puntes i l'interior, a fi de dificultar el pas a l'interior del recinte, el qual té planta quadrada amb baluards pentagonals en els seus vèrtexs, al que s'accedeix per l'eix de la façana sud.
Les construccions tancades comptaven amb dues plantes i se situaven adossades als murs; aquestes formaven al centre un pati quadrat.

Photo ofSortida i arribada - Les Cases de Bèrnia Photo ofSortida i arribada - Les Cases de Bèrnia Photo ofSortida i arribada - Les Cases de Bèrnia

Sortida i arribada - Les Cases de Bèrnia

PictographCave Altitude 2,417 ft

PictographTree Altitude 2,403 ft

Baixant la tartera

Desvio a les cases del Runar

PictographRuins Altitude 2,614 ft

Fort o castell de Bèrnia

Photo ofColl de l'Orenga, desvio a la dreta Photo ofColl de l'Orenga, desvio a la dreta Photo ofColl de l'Orenga, desvio a la dreta

Coll de l'Orenga, desvio a la dreta