Volta a la Crosa i sortida mina

December 28, 2022
December 2022

near Estanyol, Catalunya (España)

Hem deixat les bicis lligades a un arbre al costat de can Torreavellaner Nou, a prop de l'antiga granja Marielca, i hem començat a caminar pel corriol que fa la volta al volcà de la Crosa.

Poc després de l'ermita de St Llop n'hem sortit per anar a buscar el final de "la mina", el túnel de drenatge que la gent de les masies de la zona van construir a finals del segle XVIII i primers del XIX per assecar l'interior del cràter i així guanyar terres de cultiu. A la tornada cap al mirador de les Guilloteres hem perdut el camí i hem entrat sense voler a una propietat privada (compte no cometeu el mateix error).

Després del mirador hem baixat a dins cap a l'altre extrem de "la mina" i hem continuat fins a retrobar el corriol que fa la volta al volcà fins al punt on havíem començat.

Punts d’Interès i fotos:

01) Can Torreavellaner Nou
01a) Lliguem les bicis a un arbre al costat de can Torreavellaner Nou, a prop de l'antiga granja Marielca, i comencem a caminar cap al corriol que fa la volta al volcà de la Crosa.

02) Corriol esquerra
02a) Un cop en el corriol que fa la volta al volcà l’agafem cap a l’esquerra per fer la volta en el sentit de les broques del rellotge.

03) Pista a l’esquerra i de seguida corriol cap a la dreta
03a) Trobem una pista i l’agafem cap a l’esquerra...
03c) Cartell sobre la biodiversitat de la Crosa.

04) Cruïlla: esquerra
04b) Hi entrarem més endavant.
04c) La pista puja i passa entre el volcà i una masia, can Boades.

05) Panoràmica i bifurcació
05a) Tenim St Dalmai ben bé al costat.
05b) El bon temps també ens deixa veure les Agudes des d’aquí.
05c) Uns metres més endavant tenim un cartell i una bifurcació del camí.
05d) Agafem el corriol que puja cap amunt, cap a St Llop.

06) St Llop
06a) L’ermita de St Llop té uns origens incerts.
06b) 06c) 06d)
06e) El Montseny i les Guilleries des de prop de St Llop.
06f) El pla de la Selva.

07) Sol o ombra?
07b)

08) Pas sota carretera i esquerra
08a) Passem per sota la carretera i de seguida cap a l’esquerra.

09) Sortida mina i font de can Bosc
09a) Entrada al túnel de servei.
09b) Ens ha costat de trobar la sortida de la mina.
09c) 09d)

10) Cruïlla: dreta
10a) Agafem la pista cap a la dreta.

11) Les Guilloteres
11a) A la nostra dreta hi ha l’esplanada que fa d’aparcament de cotxes. Cap a l’esquerra, el mirador (tots dos corriols hi pugen).

12) Mirador de les Guilloteres
12a) Vista parcial del cràter.
12b) Després d’aprendre algunes coses, girem cua i baixem cap a la carretera.

13) Travessar carretera i dreta pista avall
13a) Després de travessar la carretera un corriolet ens porta a una pista que agafem cap a la dreta i avall.

14) Entrada mina i passeig per dins el cràter
14b) 14c) 14d) 14e) 14f)

15) Bifurcació: dreta
15a) Sortim de la pista per entrar a un corriol cap a la dreta.
15b) Ja tornem a ser al camí que fa la volta al volcà.

16) Cruïlla: esquerra
16a) Hem tornat al punt de partida i sortim del camí per retrobar les bicis.

PictographIntersection Altitude 646 ft

PictographIntersection Altitude 619 ft
Photo of03) Pista a l’esquerra i de seguida corriol cap a la dreta Photo of03) Pista a l’esquerra i de seguida corriol cap a la dreta Photo of03) Pista a l’esquerra i de seguida corriol cap a la dreta

03) Pista a l’esquerra i de seguida corriol cap a la dreta

03a) Trobem una pista i l’agafem cap a l’esquerra... 03b) ...però de seguida en surt un corriol cap a la dreta, que agafem per continuar la volta. 03c) Cartell sobre la biodiversitat de la Crosa.

PictographIntersection Altitude 546 ft

04) Cruïlla: esquerra

04a) Abans d’agafar la pista cap al’exterior del cràter fem un cop d’ull a l’interior. 04b) Hi entrarem més endavant. 04c) La pista puja i passa entre el volcà i una masia, can Boades. 04d) Ben a prop de la masia hi ha una oportunitat de veure l’interior del cràter, que és difícil de veure des del camí degut a la vegetació que l’envolta.

05) Panoràmica i bifurcació

05a) Tenim St Dalmai ben bé al costat. 05b) El bon temps també ens deixa veure les Agudes des d’aquí. 05c) Uns metres més endavant tenim un cartell i una bifurcació del camí. 05d) Agafem el corriol que puja cap amunt, cap a St Llop.

06) St Llop

06a) L’ermita de St Llop té uns origens incerts. 06b) 06c) 06d) 06e) El Montseny i les Guilleries des de prop de St Llop. 06f) El pla de la Selva.

PictographIntersection Altitude 695 ft

07) Sol o ombra?

07a) Tots dos camins van allà mateix però avui, matí d’hivern,ens ve més de gust el sol: cap a l'esquerra. 07b)

PictographIntersection Altitude 641 ft

08a) Passem per sota la carretera i de seguida cap a l’esquerra.

Photo of09) Sortida mina i font de can Bosc Photo of09) Sortida mina i font de can Bosc Photo of09) Sortida mina i font de can Bosc

09) Sortida mina i font de can Bosc

09a) Entrada al túnel de servei. 09b) Ens ha costat de trobar la sortida de la mina. 09c) 09d)

PictographIntersection Altitude 508 ft

10) Cruïlla: dreta

10a) Agafem la pista cap a la dreta. 10b) Unes desenes de metres més enllà ens hem despistat però hem arribat igualment al mirador de les Guilloteres.

PictographIntersection Altitude 628 ft

PictographPanorama Altitude 676 ft

12) Mirador de les Guilloteres

12a) Vista parcial del cràter. 12b) Després d’aprendre algunes coses, girem cua i baixem cap a la carretera.

PictographIntersection Altitude 637 ft

Photo of14) Entrada mina i passeig per dins el cràter Photo of14) Entrada mina i passeig per dins el cràter Photo of14) Entrada mina i passeig per dins el cràter

14) Entrada mina i passeig per dins el cràter

14a) La pista passa pel costat de l'entrada de la mina de drenatge; continuem per la pista entremig dels camps. 14b) 14c) 14d) 14e) 14f)

PictographIntersection Altitude 620 ft

15) Bifurcació: dreta

15a) Sortim de la pista per entrar a un corriol cap a la dreta. 15b) Ja tornem a ser al camí que fa la volta al volcà.

PictographIntersection Altitude 652 ft

16a) Hem tornat al punt de partida i sortim del camí per retrobar les bicis.