Volta a Andorra - Etapa 5: Sant Julià de Lòria a Roca de Pimes

Photo ofVolta a Andorra - Etapa 5: Sant Julià de Lòria a Roca de Pimes Photo ofVolta a Andorra - Etapa 5: Sant Julià de Lòria a Roca de Pimes Photo ofVolta a Andorra - Etapa 5: Sant Julià de Lòria a Roca de Pimes

July 24, 2016

near Sant Julià de Lòria, Sant Julià de Loria (Andorra)

Decideixo saltar-me dues etapes de la volta per manca de temps i previsions xungues i baixo fins a Llorts, on agafo el bus (3 canvis) fins a Sant Julià de Lòria. D'allà baixar per la carretera general fins arribar a unes escales amb les marques del GRP que ens pugen al camí que va fins a Aubinyà. S'hi arriba en menys d'una horeta, poblet encantador amb placeta rodejada de cases de pedra i esglèsia romànica del segle XII reformada el 1960.
D'aubinyà seguir les marques fins a l'esglesieta de Sant Romà i d'allà planejar per pista primer i carretera després (pesadet) fins al poble de Juberri. Seguir la carretera un parell de curves passat el nucli principal i entrar al Carrer del Bosc, on trobarem l'accés al GRP pel bosc de sobre el poble. Pujada molt sostinguda (700 metres aprox) per dins el bosc fins arribar a les instal·lacions de Naturlandia (tombar a l'esquerra un cop arribem a la pista sortint del bosc), que travessem per arribar a la pista que porta al refugi de Roca de Pimes (6 places, taula), a l'hivern és una pista marcada per fer amb raquetes de neu.... En poc més de 45 minuts s'arriba a aquest petit refugi, molt ben cuidat, des dels voltants tenim unes vistes magnífiques del Cadí.