Vodopád na Poniklém potoce-Hučivá Desná

Photo ofVodopád na Poniklém potoce-Hučivá Desná Photo ofVodopád na Poniklém potoce-Hučivá Desná Photo ofVodopád na Poniklém potoce-Hučivá Desná

November 14, 2013
August 2013

near Annín, Olomoucký (Czechia)

Viewed 2085 times, downloaded 7 times

Poniklý potok na své pouti zpod Vozky vytváří radu peřejí a kaskád. Zavedu vás k jednomu z nejhezčích vodopádů Jeseníků (spolu s vodopádem na Borovém potoce jsou podle mě nejhezčí). Na konci osady Annin Kouty je u silniční závory malý „plácek“ kde je možné zaparkovat auto, právě zde začne naše putování. Vyrážíme po silnici k soutoku Hučivé Desné a Poniklého potoka, zde je i rozcestník se žlutou Tz. Odbočujeme vlevo na silnici vedoucí kolem Poniklého potoka a stoupáme dále jeho údolím. Myslím, že tuhle část trasy není potřeba nějak zvláště popisovat, musíte se neustále držet potoka. Cestou míjíme řadu peřejí, kaskád i malý vodopádek (ten hlavní asi 2m vysoký je dále proti proudu). Po zhruba 2km přicházíme právě k tomuto skalnímu prahu. Samotný vodopád je ze silnice dobře viditelný a neměli byste ho minout. Sestup do koryta potoka pod vodopád je dost prudký a vyžaduje opatrnost a dobrou obuv. Odměnou je vskutku hezké místo pro oddech ve stínů stromů a chladu táhnoucího od padající vody.