Vlasinski vrtovi - vrh Čemernik (staza 5)

Photo ofVlasinski vrtovi - vrh Čemernik (staza 5) Photo ofVlasinski vrtovi - vrh Čemernik (staza 5) Photo ofVlasinski vrtovi - vrh Čemernik (staza 5)

August 17, 2023
August 2023

near Šerdanova Mahala, Central Serbia (Serbia)

Početak staze je ispod apartmanskog kompleksa ,,Vlasinski vrtovi" u blizini brane Vlasinskog jezera i pored asfaltnog puta ,,Surdulica - Crna Trava". Ona u svom prvom delu prolazi pored pomenutog objekata i niza drugih objekata za odmor u Vlasina Ridu, udaljavajući se od Vlasinskog jezera u smeru zapada uskim asfaltnim putem. Nakon pređenih oko 500 metara se prelazi na užu stazu uz dalji strmi uspon na terenu obraslom različitom vegetacijom. Nakon prolaska pored repetitora, uspon postaje blaži. Nakon pređenih oko 2 km se izlazi na širi šumski put na kome se zadržava smer kretanja. Sledi duža šumska deonica staze, a nakon nje nastupaju prostrane travnate površine. Staza prolazi kroz mesto zvano Preslap i ispod istoimenog vidikovca na kome su vidni rovovi iz prethodnih ratova. U nastavku staze je raskrsnica ispod vrha Kula, gde se levo odvaja planinarska staza ,,Promaja-Čemernik", a pravo se ide našom stazom . Završni deo uspona vodi kroz terene sa veštački podignutim šumama četinara do samog vrha Čemernik.

Smer kretanja:
- Vlasinski vrtovi
- Čemernik - raskrsnica (3,1 km)
- Preslap (3,8 km)
- Ispod Kule – raskrsnica (5,6 km)
- Vrh Čemernik (6,8 km)

Staza je uređena u drugoj polovini 2023. godine sredstvima kompanije ,,Coca - Cola" HBC Srbija u saradnji sa UNDP u okviru Projekta ,,Vlasina - čista ljubav".