Vitrenik - Tušnica (Busko jezero)

June 21, 2020
June 2020

near Guber, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Kretanje dobro označenom stazom prema najvišem vrhu Tušnice - Vitreniku. Do početne tačke se dodje kad se , poslije prelaska mosta, skrene sa puta Tomislavgrad-Livno u selo Prisoje. Sa magistralnog puta ima bilježeno skretanje. poslije skretanja odmah smo skrenuli lijevo i produžili do početne tačke koja se nalazi na račvanju puteva - dvije označene staze prema vrhu.
Odlučili smo se da se penjemo sa manje strmom stazom koja prolazi kroz selo i ide livadama ispod samog grebena na kojem je vrh, zaobilazi ga polukruzno i dolazi na vrh na kojem se nalazi velika radio i tv antena sa istocne strane. Čitavo vrijeme dok se penjete imate prekrasan pogled na jezero.
S vrha se, posto je Tusnica okružena poljima i samim jezerom, pruža fantastičan pogled na okolna polja i vrhove , a vidi se čak i otok Vis sa dijelom Jadranskog mora, kao i prostor oko Splita - Kasteljanski zaljev.
na sjevernim padinama Tušnice nalaze se mnogobrojne vjetroelektrane, a sa vrha se prema sjeverozapadu pruža prekrasan pogled na Livno, Livanjsko polje i vrh Cincar.

Vratili smo se do pred samo selo označenom stazom koja uglavnom prati dalekovod

Polazna tačka - naselje Prisoje

zapadno od crkve

čatrnja

pogled na jezero sa staze

ovdje sam stavio pogled na jezero sa raznih dijelova staze

izvor - korita

PictographMonument Altitude 5,549 ft

radio tv stanica na vrhu

Vitrenik 1697 m

trafo stanica na putu nazad