Visocica (Police - Mali Ljeljen - Veliki Ljeljen - Dzamija - Jezera - Police)

Photo ofVisocica (Police - Mali Ljeljen - Veliki Ljeljen - Dzamija - Jezera - Police) Photo ofVisocica (Police - Mali Ljeljen - Veliki Ljeljen - Dzamija - Jezera - Police) Photo ofVisocica (Police - Mali Ljeljen - Veliki Ljeljen - Dzamija - Jezera - Police)

November 16, 2019
November 2019

near Luka, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Kasno jesenja tura koja se otprilike oslanjala na ovu turu:

s tom razlikom što smo skrenuli odmah ulijevo prema Ljeljenu i napravili kružnu rutu preko grebena do vrha Dzamije i markiranom stazom nazad .
Na polaznu tačku se dođe kad se ide od Sarajeva, preko Bjelasnice, Sabica, Tusila i kod Sinanovica se skrene desno i sada potpuno asfaltiranim putem vozi jos oko 7 km poslije skretanja. Polazna tacka je kod nekropole stecaka sa lijeve strane puta, koja se nalazi neposredno nakon Mandina vrela.
Odmah preko puta stecaka se nalazi markacija za stazu prema vrhu dzamija. Markacija na pocetnom dijelu nije bas najbolja i ima puno utabanih staza pa je lako moguce skrenuti. mi smo odmah skrenuli lijevo i nemarkiranom stazom izasli na visoravan odakle smo produzili prema pocetnoj tacki grebena vrhu Mali Ljeljen. Tu ne postoje nikakve markacije , a nema mnogo ni utabanih staza, vrh je vizuelno vidljiv pa je sve do snalazenja na terenu. Mi smo prvo mislili pristupiti vrhu skroz sa jugoistocne strane, sa pocetka grebena, ali smo se predomislili i presjekli prema njemu s blize strane. Poslije Malog Ljeljena prati se greben prema vrhu Veliki Ljeljen. Ni tu takodje nema oznacenih staza, a greben je daleko siri nego sto je nama izgledalo posmatrajuci na karti, pa postoji dosta razlicitih staza kojim se moze pratiti ta ruta. Nešto nakon Velikog Ljeljena sa kojeg se fino vidi skoro napravljeni bivak ispod vrha Paric, izlazi se na , u tom dijelu, dobro markiranu stazu prema najvisem vrhu Dzamiji. Na Dzamiji se srecom razisla magla pa smo imali lijepo pogled na Bjelasnicu, Lukomir, druge vrhove Visocice, Treskavicu i Prenj.
Vratili smo se markiranom stazom preko druge nekropole stecaka - Jezera. Na mjestima dok se ne sidje u dolinu sa steccima, spust je veoma tezak i ide preko kamenitog i tesko prohodnog terena.

To reach the start point ( Bosnian medieval "tombstones" Police) you drive from Sarajevo through Bjelasnica, Sabici, Tusila, and in Sinanovici turn right and with good asphalt road drive 7 km more and stop when you see medieaval tombstones from the left.
There is marked trail there, but we went left toward peak "Mali Ljeljen" and after climbing up we continued walking accross the ridge , by unmarked trail, toward peaks "Veliki Ljeljen" and Dzamija - 1967 m which is the highest peak of Visocica.
There is good marked trail from Dzamija to the starting point.

Pocetna tacka nekropola Stolice

Izlazak na plato visocice

Skretanje prema Malom Ljeljenu

Mali Ljeljen 1860 m

PictographCave Altitude 6,140 ft

Jama

Veliki Ljeljen 1963 m

Photo ofSpajanje sa markiranom stazom za Dzamiju Photo ofSpajanje sa markiranom stazom za Dzamiju Photo ofSpajanje sa markiranom stazom za Dzamiju

Spajanje sa markiranom stazom za Dzamiju

Dzamija 1967 m

Skretanje prema nekropoli

jos jedna jama

Nekropola Jezero

PictographFountain Altitude 5,417 ft

Izvor

jedan od brojnih izvora na Visocici, nemaju neki veliki protok, ali poznati su po tome sto ne presusuju