VİŞNELİ-NAZARKÖY

February 17, 2019
February 2019

near Vişneli, İzmir (Türkiye)

Yürüyüşümüze Vişneli köyünden başladık.
Köyün kuzeyindeki patikalardan Gelin Dağı yamaçlarındaki Beşoluk Çeşmesi'ne doğru yaklaşık 700 m kadar tırmandık. Bu bölümde çok sık ve yaşlı çam ağaçları var. Patikalar yer yer kapanmış. Tırmanırken kozalaklar ve çam yapraklarına çok dikkat etmek gerekiyor. Her an kayıp yuvarlanmak olasıdır.
Beşoluk Çeşmesi mevkiinden sonra orman yolunu kullanarak Kurudere alabalık çiftliği üzerine çıktık. (Bu bölümde 8. km'den sonra balık çitliğine kadar 1 km'lik bölümde patika yok gibi. Sık ağaçlık ve çalılıklar içinden zorla tırmanılıyor.) Burada (10. km) bulunan keçi ağılı yanında güzel manzaralı bir tepede molamızı yaptık.
Moladan sonra Nazarköy'e inmek için patikalara girdik. 10. kilometreden sonra, 12. kilometreye kadar çok sert bir iniş yaptık. Burada da patika hiç yok. Sık ağaçlar, makilikler ve tehlikeli kayalıklar var. Çok dikkatle inmek gerekir. Bu yerden ters yöne çıkmak da mutlaka çok zor olur. Bu çetin yamaçtan indindikten sonra, orman yoluna girerek Nazarköy'e kadar derelerden gürül gürül akan su sesleri eşliğinde yürüyerek rotayı tamamladık.
Zor denilebilecek bir parkur. Normal doğa guplara önerilmez. Zoru seven yürüyüşçüler için güzel bir parkur.
İyi yürüyüşler.

VİŞNELİ

SU KAYNAĞI

Vişneli köyüne su veren kaynak suları.

NAZARKÖY ORMAN YOLU

NAZARKÖY

• Photo of ismail54
    ismail54 Apr 3, 2023

Kanyon da ıslak nemli taşlara basarken dikkat etmek gerekir. Güzel bir parkur.