VİŞNELİ-GELİN DAĞI

December 22, 2019
December 2019

near Vişneli, İzmir (Türkiye)

Vişneli köyünden çok soğuk bir sabahta yürüyüşe başladık. Köyden çıkışta Gelin Dağı'na doğru önce orman yollarından iki km kadar yürüdük. Sonra batıya doğru yönelip patikalara girerek Gelin Dağı sırtlarına tırmanmaya başladık. 5 km yürüdükten sonra, 1100 m rakımlı, kuytu bir yerde molamızı verdik. Burada ateşimizi yakıp ısınırken zirveye çıkan iki arkadaşımızın da gelmesini bekledik. Arkadaşlarımızın gelmesi ve hızla yediğimiz yemek sonrasında, vakit kaybetmeden Vişneli köyüne inişe geçtik.
Patika, ormanlar ve manzaralar çok güzel, ama hava da dondurucu soğuktu.
Köye dönüşte rota kaydı alırken, maalesef yine Wikiloc'un azizliğine uğradık. İnişte 2 kilometrelik kuşuçumu kayıt fazladan geçmiş gözüküyor. Nedenini anlayamadık.
Parkur boyunca su kaynağı yok. Yürüyüşe başlarken tüm gereksinimler Vişneli köyünden sağlanmalıdır. Gelin Dağı zirvesine kadar sürekli çıkış var. 6 Kilometrelik yürüyüşte, 360 metreden 1490 metreye çıkılıyor. Yürüyüşçü arkadaşlar, bu durumu ve hava şartlarını göze alarak yola çıkmalıdır.

VİŞNELİ

SÖĞÜTLÜÇEŞME KAVŞAĞI

PictographRisk Altitude 1,992 ft

DİK İNİŞ

Bu patikalarda inerken oldukça dikkat edilmelidir. Özellikle yağışlkı ve karlı-buzlu havalarda...

VİŞNELİ

• Photo of aljan.derya
    aljan.derya Mar 3, 2021

Işık Kavacı ya çok teşekkürler bu sayede müthiş bir doğada yürüdük yeni bir keşif için bizi yüreklendirdi. Rotanın iniş kısmında özellikle devrilen ağaçlar ve çalılar nedeniyle güncellenmeye ihtiyacı var. Zorlu olduğuna dikkat çekmesi iyi gerçekten deneyimlilerin tercih etmesi gerekir.

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Mar 3, 2021

Bu parkuru iki yıldır yürümedik. Yeni yürüyen arkadaşlar güncellemeyi unutmaz sanırım. :)
    Mesela, siz başlamışsınız güncellemeye. Teşekkürler...