VISITA ALS ROURES MONUMENTALS DE LES PLANES D'HOSTOLES

Photo ofVISITA ALS ROURES MONUMENTALS DE LES PLANES D'HOSTOLES Photo ofVISITA ALS ROURES MONUMENTALS DE LES PLANES D'HOSTOLES Photo ofVISITA ALS ROURES MONUMENTALS DE LES PLANES D'HOSTOLES

April 26, 2015
April 2015

•   3.9 4 Reviews

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

ITINERARI: Sortida del costat del camp de futbol del poble de les Planes d'Hostoles, seguim la ctra. asfaltada que va a la casa de la Xoriguera, la deixem després d'haver passat la casa del Bosqueró, continuem corriol amunt , passem per la Fontica, i les cases de la Serra i la Costa, arribem a la pedra del llamp, i ja som al famós roure de la Xoriguera.
Anem pujant per passar pel que queda de la casa de can Barret, ara som al roure Partioner, parem per reposar , ara baixem una mica i ja tornem a pujar per assolir el punt mes alt de la marxa, a partir d'aqui ja anem baixant fins la font de l'Aliga, el roure America , el roure de la font de l'Aliga i el roure de Com ara.
Anem seguint el cami i passem pel roure de les Tunes i la font de les Tunes (que queda tapada per un arbre caigut).
Contiunuem cami avall fins arribar a una mena de pista que passa pel costal de l'ariet, (val la pena aturar.se), agafem pista i arribem a la casa de la Xoriguera,(que val la pena parar.se per visitar.la).
Continuem pista avall, i en una curva de 90º, girem a l'esquerra, i agafem un cami avall, que ens porta a la casa de Masjoan, anem a visitar el salt del Portugues, tot passant per un forn de calç, un cop visitat el salt, desfem el camí fins a la casa de Masjoan, agafem la pista de sota la casa i arribem a la font de la Teula.
Aqui deixem la pista i agafem un cami a la dreta que pasa tota vora d'un petit canal d'aigua, es una aigua que serveix per regar els horts del poble, continuem avall fins arribar al poble de les Planes, i d'aqui fins el punt de sortida.

SORTIDA - ARRIBADA

Molt xules!

• Photo of jmcorbella
    jmcorbella Jan 17, 2016

Per qui no coneix la zona cal estar contínuament mirant el navegador, multitud de camins amb marques diferents.

• J Jardi Apr 29, 2019

aquest dimecres vull anar a fer aquesta ruta,creus que el salt del portugues portara aigua?
    I el de santa margarida? molt amable

• Photo of Akhim
    Akhim Apr 30, 2019

..molt bona tarda Joan, em sap greu no poder-te ajudar, perqué no he anat per la zona des de el dia que varem fer la ruta, amb el Centre Excursionista Olot, el 2.015. i no he sabut trobar ningú que em pogués ajudar al respecte...

... ara be, la ruta val la pena pels Roures Monumentals ,....

.....també tingues en compte ( com diu l'amic "jmcorbella"), que s`ha de consultar sovint el GPS....

....salut , i que la disfrutis....

• Photo of Marcel Meya
    Marcel Meya Jan 15, 2022

Bona ruta difícil seguir en algún punt si no coneixes la zona, pero 100% recomenable

• Photo of rosafarras
    rosafarras Nov 19, 2023

Els roures espectaculars, pero he de dir que precisament el tram dels roures es molt perdedor, es canvia de camí molt sovint i hi han molts arbres caiguts. Jo m'ho he pres com si fos una barreja de cursa d'orientació i d'obstacles!!
    La veritat es que sense el teu track seria missió impossible fer aquesta ruta. Gràcies.

• Photo of José Cuervo
    José Cuervo Nov 19, 2023

Bonita Ruta circular.
    Difícil de seguir si no es con el track.
    Nos hemos encontrado en algunos tramos que se está perdiendo el camino.
    Por qué hay mucha vegetación. ramas, y troncos caídos
    Van bien Unas tijeras de podar y alguna herramienta mas para abrirse camino.