Vilosell

January 4, 2021
January 2021

near el Vilosell, Catalunya (España)

Ruta pel Vilosell, població de la comarca de les Garrigues. Recomanable per aquelles persones a qui els agrada el terreny muntanyenc.

Deixem el cotxe a la plaça del davant de l'ermita de Sant Sebastià. Comencem la ruta a les 9.00 des de la plaça del poble i pugem per la Serra de la Llena.
Arribem a la Punta Curull (1027m) i ens aturem a observar les vistes que ens ofereix Vilanova de Prades, la Pobla de Cérvoles i el Vilosell.
Després d'un bon esmorzar per agafar energia ens dirigim a les Esquerdes, on ens hem trobat amb un porc senglar (estava mort), les quals ens dirigeixen fins a la Cova dels Calaixos. Ens hem endinsat una mica, cal dur llanterna per poder observar els travertins del sostre de la cova.
Seguidament, hem continuat la ruta fins a Sant Miquel de la Tosca. Aquí hem trobat una font d'aigua natural, juntament amb diverses taules per fer pícnic. També hi havia un monestir abandonat.
Finalment, hem trobat la Capella del Crucifici a la qual no es pot accedir, només pots veure-la.

A les 14.30 hem acabat la ruta, amb un total de 14,12 km.