Villers-la-Bonne-Eau

February 22, 2011
November 2010

near Villers-la-Bonne-Eau, Walloon Region (Belgique)

Over rustige, verharde wegen door het glooiende landschap aan de Luxemburgse grens ten zuidoosten van Bastogne. Start aan kerkje van Villers-la-Bonne-Eau. Volg richting Lutremange. Bij kapelletje (1a) rechtsaf de hoofdweg volgen. Afdalen naar het bruggetje over de beek (2) en dan klimmen naar Lutremange. Bij een kruisbeeld (4a) naar links de pijlen Lutremange/Bastogne volgen. Wat verder aan nog een kruisbeeld de dwarsweg rechtsaf nemen. Door het dorp gaan en richting Grand Duché langs een bos wandelen waarna we de weg rechts omhoog naar Harlange nemen en langs grenspaal 200 (5) komen. Daal af naar het kerkje van Harlange. Verlaat het dorpspleintje langs Rue Delt en volg aan de eerste splitsing rechts Rue de Bettlange. Stevig klimmend deze weg blijven volgen en nabij het hoogste punt aan een Y-splitsing de rechter weg nemen. Afdalend naar de grens komen we voorbij een kapel met gebeeldhouwde steen en aan de overkant een bron en gedenksteen voor bisschop J. Fallize. De weg nog even volgen voorbij grenspaal 193 en de eerste weg rechts nemen, steil omhoog het bos in. Eens over de top (panorama wp7) dalen we af naar een Y-splitsing met kruis (4d) waar we langs de weg rechts terug aan het vertrekpunt komen. (Zie ook Lannoo's Groot Wandelboek Ardennen, wandeling 72 of wandeling 53 in editie 2011)

PictographCar park Altitude 1,467 ft

Kruis

PictographHiking Altitude 0 ft

4b

Kruisbeeld links, hier rechtsaf gaan