Photo ofVillar del Arzobispo-Cerro de las Cabras-Corral Faustino-Barranco del Cerro-Puntal de Cambra Photo ofVillar del Arzobispo-Cerro de las Cabras-Corral Faustino-Barranco del Cerro-Puntal de Cambra Photo ofVillar del Arzobispo-Cerro de las Cabras-Corral Faustino-Barranco del Cerro-Puntal de Cambra

1991
November 29, 2023
November 2023

near Villar del Arzobispo, Valencia (España)

Excursió senzilla però amb encant. Aparquem a la vora de la Rambla del Salobrar per on passa l'antiga Canyada Reial d'Aragó i al costat del Corral de Mossèn. Ací agafem un sender que s'enfila muntanya amunt per un terreny rocallós però de fàcil progressió. De mica en mica anem pujant fins assolir el Tossal de les Cabres/Cerro de las Cabras (802 m). Baixem per l'altre vessant fins a connectar amb un camí on girem cap a la dreta. Seguim aquest sender que va voltant per dins d'una bonica pineda. Anem trobant cruïlles i bifurcacions on no hi ha cap senyalització, així que el millor és mirar el GPS o el mapa. Passem el Corral de Faustino i més endavant en un punt determinat agafem el sender que descendeix pel Barranc del Tossal/Cerro on tenim unes magnífiques vistes dels cingles del Tossal de les Cabres. Quan arribem a la confluència del Barranc del Cerro i el Barranc del Salobrar creuem a l'altra riba per visitar el jaciment arqueològic del poblat de l'Edat de Bronze, el Puntal de Cambra. En pocs metres tornem al punt d'inici.

Aparquem.

PictographRuins Altitude 1,753 ft

PictographRiver Altitude 2,060 ft

Photo ofCerro de las Cabras/Tossal de les Cabres (802 m). Photo ofCerro de las Cabras/Tossal de les Cabres (802 m). Photo ofCerro de las Cabras/Tossal de les Cabres (802 m).

Cerro de las Cabras/Tossal de les Cabres (802 m).

PictographRiver Altitude 2,017 ft

PictographRiver Altitude 1,873 ft

Barranc.

Bifurcació cap a la dreta.

Photo ofVista panoràmica dels cingles del Tossal de les Cabres Photo ofVista panoràmica dels cingles del Tossal de les Cabres Photo ofVista panoràmica dels cingles del Tossal de les Cabres

Vista panoràmica dels cingles del Tossal de les Cabres

PictographRiver Altitude 1,683 ft

PictographCave Altitude 1,719 ft

Cavitat.

PictographInformation point Altitude 1,766 ft

Photo ofPuntal de Cambra (poblat Edat del Bronze). Photo ofPuntal de Cambra (poblat Edat del Bronze). Photo ofPuntal de Cambra (poblat Edat del Bronze).

Puntal de Cambra (poblat Edat del Bronze).