VILAVERD-Torrent dels Cups de El Pinetell i Coma de'n Serè.

Photo ofVILAVERD-Torrent dels Cups de El Pinetell i Coma de'n Serè. Photo ofVILAVERD-Torrent dels Cups de El Pinetell i Coma de'n Serè. Photo ofVILAVERD-Torrent dels Cups de El Pinetell i Coma de'n Serè.

January 18, 2019
November 2018

near Vilaverd, Catalunya (España)

Avui vaig amb el Xavi a trobar el camí que passa per un barranquet prop de El Pinetell. El Torrent dels Cups. Un barranc ombríbol i humit...preciós i solitari...amagat i salvatge encara.
Sortim de Vilaverd, per un camí a la dreta hidrogràfica del Barranc del Nebot. Arribem dalt...travessem uns plans...caminem per una pista. Després d'un tancat, deixem la pista i agafem un senderet en baixada forta. Des de la baixada veiem el Barranc dels Cups...amagat!!! Arribem al fons del Barranc del Mal Torrent i per agafar el camí que puja pel Barranc dels Cups anem uns metres a la nostra dreta. aquí agafem un petit camí a l'esquerra que puja pel barranc. Anem pujant pel Torrent dels Cups...fotos !!!! El corriol acaba en una pista...el Camí de les Planes...estem en uns plans al costat de El Pinetell.
Cruïlla...si anem a la dreta fem cap a El PInetell, nosaltres anem per la pista a la nostra esquerra. Hem de deixar la pista al cap de uns 250 metres. Anem per un camí de baixada en direcció al Riu Brugent...sense problema. Estem prop del riu...si seguim el camí anem a parar a un pas a gual del Brugent però avui baixa molt fort...tirem amunt fins el moli i anem per darrera d'ell resseguint el formigó i ens deixa al costat de la carretera...trapassem el riu pel pont de la carretera. Ens anem acostant al riu per fer fotos doncs aquests dies baixa molt. Fem un parell de km per carretera...hem de tornar a traspassar el Brugent...ens descalcem. Anem en direcció de La Penya Roja....molt coneguda pels escaladors. Anem pujant amunt...cruïlla...anem a la dreta en direcció al Grau de la Xina....grau de blocs.Estem passant per una zona mab formacions rocoses i molt bones vistes.. Arribem al Portell de les Garrigues...aquí el camí és incert i confós....hem de trobar la baixada pel barranc de La Roca Estelada. Fem un parell de sortides del camí per anar a roques curioses...el Castell de la Formiga i la punta NW de l'Aresta de les Roques Caigudes. Amb esforç trobem el corriol de baixada...no està marcat...estem en un plà i com tothom s'equivoca no es defineix cap camí. un cop estem al camí del barranc ja està ben definit i amb alguna fita. seguim baixant ..deixem una caseta amagada a la nostra dreta...pista...Masia del Vileu...camps conreats. Arribem a la C-14...i al nostre cotxe.
un exit !!!

2. Tanca, esquerra, resseguint-la

Barranc de la Roca Estelada

Barranc de la Roca Estelada,

460 m altura

Barranc de la Roca Estelada.

Camí de Les Planes

camí lleugerament fitat

440 m altura

camí molt indefint al plà !!!