Vilas del Turbón Collado Planatuzal Pic Cuaderco

Photo ofVilas del Turbón Collado Planatuzal Pic Cuaderco Photo ofVilas del Turbón Collado Planatuzal Pic Cuaderco Photo ofVilas del Turbón Collado Planatuzal Pic Cuaderco

June 4, 2022
May 2022

near Vilas del Turbon, Aragón (España)

Excursió feta el dia 25/05/2022
Fàcil i curta caminada que comencem al Balneari Vilas del Turbón, gairebé davant del Balneari trobem la indicació cap a Planatuzal, és travessant el barranc de La Torcida i sortint al llogarret de Vilas del Turbón wp02, aquí enllacem amb carretera i la seguim uns metres a l'esquerra fins el wp03 on trobem un indicador, seguim per corriol a la dreta i al wp04 enllacem amb pista que ens baixa fins el Barranc de Canals. Travessem el barranc i ja tot pujada per un camí, marcat com a Pr, que va per dintre del bosc, arribem al Coll de Planatuzal, tenim el Pic de Cuaderco a la nostre dreta, són uns 80 m de desnivell, molt fàcil.
El cim no té gaire vista ja que té molts arbres, però si seguim la carena està més aclarit i les vistes són millors.
Per baixar seguim el mateix camí fins el wp07on agafem la pista de la dreta, més que res per donar una mica de volta, la pista és una catifa d'herba molt agradable. Al wp11 tornem a enllaçar amb el camí d'anada i al wp04 seguim pista per enllaçar amb la carretera al wp12 i ja baixar cap a la planta embotelladora i el balneari.